Roliga maskiner

svartvest

Well-known member
med betoning på roliga.

Kolla de in listan på webb-shopar och fastnade med glädje för denna
http://www.koffiewarenhuis.nl/category.php?id=9

Euroqvick- maskinen du bultar fast på väggen...
Magimix- ett trolleri det kallas kaffe, vi känner den som Nespresso.
Sedan så har vi vinnaren:
Turmix- av en slump så var det en kaffemaskin eller...

Vad är det som får ett namn att kännas seriöst??
 

lupoo

Well-known member
Vad är det som får ett namn att kännas seriöst??
Bra fråga att fundera på en söndagkväll;) . Allt med ett eller flera "X" i namnet gör att en varningklocka börja att ringa. Att på dansbandamanér slänga in lite omöjliga x och z ger också en fingervisning om vart det lutar.
Nu drar tankarna i väga och jag kommer osökt in på hårdrocksestetik och förkärleken till att använda vår bokstäver med prickar över för att "tuffa till sig". Ja vi har Motörhead, Mötley Crüe och många fler som med framgång brukat detta koncept. Lika rätt blev det inte när bandet Trojan kom på att lägga till två prickar på o:et:nowink: ;) .
Sorry att det blev lite OT men min hjärna och kropp börjar nu tina upp efter en sen kväll i ishallen..:huh:
 

trisse

Well-known member
Vem har gjort maskinen? Jag har för mig att expobar bar renamear andras maskiner... men jag säger ja tack till den snygg, kommer den ner i pris så är det verkligen mycket för pengarna.
Min expobar k30 kom med en malhkönig k30 manual och på klisterlappen under står det att den är tillverkad av mahlkönig. Men de kanske göra sina egna bryggare?

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
 

bauta

Well-known member
Espressomaskinerna tror jag de gör själva men kvarnen är en klar Mahlkönig omdöpt till Expobar
 

Jonken

Well-known member
Ja kvarnar har de köpt in från t.ex. Eureka och kinesiska HeyCafé också och bara satt sitt namn på.
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,381
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp