Stockholm Primafila

alexanderruas

Well-known member
frappino här i hornstull är fantastiskt!
men primafila är inte dumt det heller. det beror vad man är ute efter. jag som bor nära frappino är ofta där på fm för en enkel snabb espresso efter att ha lämnat på dagis. alltid bra.
men jag går till primafila så fort tillfälle bjuds om jag är i den delen av staden för där finns tillfälle att testa olika kaffe och att hur länge som helst stå och diskutera de olika bönorna och hur de är behandlade. ägaren har mot mig inte alls varit blasé utan tvärtom är mycket intresserad av vad jag gillar och har rekommendationer på vad man kan gilla efter att ha testat det ena eller det andra.
hos primafila återkommer jag oftast till del Doge då den är rundare och mjukare än de olika lavazza som jag upplever som för fräna för mina smaklökar.
fråga gärna varför han verkar ha en förkärlek till de italienska rosterierna/kaffemärkena!

alexander
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Primafila var ok, för ett par veckor sedan. Drack en Lavazza som faktiskt inte var helt oäven. Vår barista hade inte hittat malningsgraden för dagen dock, så han fick hälla ut några försök innan den kom mig till del.
 

jb

Well-known member
Var in i går och pratade lite med min vän Kaveh Azizian som brukar "jobba lite extra" där.

Trevlig liten bar med valmöjlighet på kaffesorterna... Fick en trevlig, välbalanserad ristretto serverad.
Dit går jag nog igen när jag är sugen på kaffe i Stockholm.
 

andreask

Member
Mycket trevligt ställe! Jag fick en inbjudan av mannen som driver stället och passade i torsdags på att utnyttja den. En god espresso (Del Doge) följt av tips och råd i mitt sökande efter lämplig espressomaskin. Primafila rekommenderas varmt!
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,629
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp