Brewtus min Brewtus... Stack en kniv i ryggen på mig...

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
OK, så äntligen kom min käre Brewtus. Och äntligen har jag fått till och kopplat in allt klart och skulle njuta av min första espresso...

Men den bråkar, pumper rusar hejvilt och den läcker från en kokare. :(

En mer detaljerad beskrivning finns här: http://www.toomuchcoffee.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=4580


EDIT: Ska tillägga att jag fick min Brewtus utbytt helt utan någon kostnad för mig. Bellabarista ordnade med upphämtning av min Brewtus och UPS kom och hämtade den på plats. Tråden som handlar om uppackandet av min Brewtus hittar Ni här: http://www.riktigtkaffe.se/showthread.php?t=2928
 

Rated

Active member
Tråkigt att höra att du fått ett sådant måndagsexemplar levererat :( hoppas det går smidigt för dig att få den reparerad eller utbytt. Det är väldans drygt när sådant händer.
 

pods

Member
Provkör man inte nya maskiner innan man skickar iväg dom från fabriken ?
Det är väl inte bara att sätta ihop en maskin och sälja den.
En sån dyr maskin ska man väl testa innan man skickar iväg den.
 

Lars

Well-known member
Det var ju tur att du inte hann byta användarnamn till MrBrewtus i alla fall... Det är sådana här situationer som gjorde att jag valde att köpa min maskin i butik. Tekniska prylar som inte fungerar = dålig nattsömn.
 

Boris

Well-known member
Och vi som hade sett fram mot ett lyxigt uppackningsreportage. :(

Tråkigt att höra, KG. Mina sympatier. Det är verkligen inte roligt när sådant händer. Även om det inte blir problem med garantier o liknande tar det ju mer tid och mer jobb innan maskinen är utbytt eller reparerad.
 
S

Slane

Guest
Fick direkt en känsla att fullständigt stryka Brewtus från min lista över maskiner som är intressanta vid uppgradering. Den ligger redan på minus för sitt utseende....ligger likt Frölunda Indians vid strecket och darrar, tråkigt nog!!
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Haha, brygg?? Aldrig i livet. :nowink:
Däremot har jag en Eva Solo kanna nuförtiden, den ska invigas idag.

Om maskinerna inte testas vid tillverkning? Det tar jag för givet att de gör. Däremot vet jag inte om de sitter och väntar på att maskinen ska komma upp till drifttemperatur, kan tänka mig att de flesta kollar att den är tät och så och nöjer sig med det. Ske de dra upp alla apparater till rätt temp ochså går det ju åt massor med tid till det, fört till uppvärmningen och sedan till nedkylningen innan de förpackas. Dessutom är det ju ingen garanti till att 100% av alla maskiner faktiskt kommer fram som felfria (ingenting i världen har 100% felfria varor).

Jo, jag hade gärna köpt min maskin i butik, eller ens i en svensk butik. Jag till och med kontaktade Kaffemaskinen och försökte få de att börja sälja Brewusar trots att de inte hade de i sortimentet... Men finns den inte att köpa i sverige så har man inte mycket till val.

Vi får se hur det utvecklar sig. Det verkar inte som om espressomaskinerna gillar mig, de läcker och har sig utan att jag ens har fått en chans att förstöra de för egen hand. ;)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Fick direkt en känsla att fullständigt stryka Brewtus från min lista över maskiner som är intressanta vid uppgradering.

Njaah, trots att det är jag som är drabbad vete sjuton om jag skulle stryka Brewtus helt. Bara för att en maskin läcker? Det finns många andra nöjda Brewtussare, och EN maskin som är kass betyder inte att alla är det.

Om det skulle vara fler som hade liknande problem, ja då är det en annan sak. Men mig veterligen är det bara min maskin som råkade vara kass, och en kass maskin gör inte en hel maskinpark kass. ;)

Kom ihåg att det finns ingenting i världen som har 100% felfria varor vid leverans, absolut ingenting. Jag kanske råkar vara den enda hittils som har fått en läckande Brewtus levererad, och bara för det kan man ju inte förkasta alla andra Brewtusar. ;)
 

Marv

Well-known member
Det var verkligen tråkigt att höra...håll oss uppdaterade kring hur det går med lösningen på dina problem. Hur ställer sig bellabarista till detta ?
 

Marv

Well-known member
kunde inte undå att se följande på deras startsida

"Avoid that first day disappointment
Every machine is checked by us prior to despatch or collection
We double box and air pack the machines to avoid transport damage"

Med denna policy borde de vara snabba på att fixa problemet....
 
S

Slane

Guest
Självklart inte, men om man tar med alla andra minus den har så blir det ett osäkert köp för mig. Det e trist när du köper en maskin som tycks vara en av de bättre och sen inte håller måttet.

Jag kommer förmodligen göra det säkra i att ta mig 10 min till fots till Kaffemaskinen och handla något i deras sortiment. Det tycks vara så att även om maskinerna kostar 10-20 tusen så håller de inte den kvaliten som man förväntar sig! Då är det rätt skönt att ha affären nära.
 

Marv

Well-known member
Självklart inte, men om man tar med alla andra minus den har så blir det ett osäkert köp för mig. Det e trist när du köper en maskin som tycks vara en av de bättre och sen inte håller måttet.

Jag kommer förmodligen göra det säkra i att ta mig 10 min till fots till Kaffemaskinen och handla något i deras sortiment. Det tycks vara så att även om maskinerna kostar 10-20 tusen så håller de inte den kvaliten som man förväntar sig! Då är det rätt skönt att ha affären nära.

Jag håller med....men ....de har ingen maskin som motsvarar denna, de har inga dubbelkokare över huvud taget :(
 

Lars

Well-known member
Jag håller med....men ....de har ingen maskin som motsvarar denna, de har inga dubbelkokare över huvud taget :(

Å andra sidan har det faktiskt gått att göra god espresso i många år utan dubbla kokare. Visst blir det enklare med dubbla kokare, men det tekniska är inte allt!
 

lupoo

Well-known member
Å andra sidan har det faktiskt gått att göra god espresso i många år utan dubbla kokare. Visst blir det enklare med dubbla kokare, men det tekniska är inte allt!
Men visst är det bara bra att någon är villig att föra utveckling framåt? Annars hade vi haft kvar ångdrivan maskiner med futtigt tryck i om inte han Mr.Gaggia tänkt till och fört det hela framåt...
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Lars: ... men det tekniska är mycket. Jag tycker det är småskumt att fler inte gör apparater med dubbla kokare. Kanske vill de prångla ut så många HX som möjligt bara för att mot slutet av 2007 slå alla i ansiktet med dubbla kokare så att alla "måste" upgradera?

Simsalabim, så har de sålt fler maskiner. ;) :D
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,669
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp