Köpa en cool maskin?

Tobias

Well-known member
Samlar värde

Jag tycker det verkar som en bra investering, enligt annonsen står det att den samlar värde vilket betyder att den kommer att vara dyr inom en viss framtid....
 

niad

Well-known member
Sen är ju frågan om en Pro för 3500kr begagnad är bättre en en Europiccola för samma pengar ny. Den billigaste Europiccolan köper man ny för ca. 3500 kr med frakt till Sverige. Om den begagnade skall servas och köpas packningar till m.m. så...? Sen har de ju gått upp i storlek på bryggruppen på senare år, vilket skall ha hjälpt upp värmeproblemen som jag fattat det, är det den lilla bryggruppen så skall man kanske ta med det i beräkningen. Bara funderingar.

Nån som vet mer om detta?
 

zix

Well-known member
Den första tyckte jag var jättefin! Kool grej. Är det meningen att man ska kunna stänga av varje "grupp" för sig med de svarta vredena eller?
 

MrBean

Well-known member
Aldrig sett något liknande... Måste nog köpas ny så man slipper riva ned den varje gång de börjar droppa lite vatten...

Skulle annars passa bra i mina 25kvm... rakt ovanför kudden så det första man får e en dubbel Espresso...
:D
 

zix

Well-known member
Jag fick provsmaka på kaffet ur en sån därn. Espressione Luna.
Den var för dyr för min smak, men en del bra idéer. Vägghängt är nog inte så dumt, men det bästa var att det var två kokare i den - en för mjölk, en för kaffevattnet. Tyvärr var kokaren för mjölkångning inte en riktig kokare, utan ett termoblock. Det, och att portafilter och grupp var för klent tilltagna jämfört med Gaggia, Rancilio och dylikt fick mig att backa.

Kaffet jag fick smakade dock mycket bra.
 

mårris

Well-known member
shit, molarin! posta inte sånt här, jag har alldeles för dålig karaktär för att hålla mig från sånt här kul och billigt. :lol: jag har ju faktiskt ingen maskin på övervåningen....och ingen i arbetsrummet (jo förresten...fast den är inte inkopplad)

[såg just att säljaren bor i gällivare....tror vi lägger ner projektet: "åka och titta iallafall"]
 

zix

Well-known member
en faema compact för 3000? Ehh, låter inte det som en ganska OK deal, även om man måste plocka isär den och byta alla packningar?
Edit: och stå ut med sär skrivning ar...
 

lupoo

Well-known member
Var det inte Faema som "uppfann" E-61? Bör väl vara en sådan grupp i en Faema maskin då eller???
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp