Låt oss se lite hjärtan med Er Latte Art! :D

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Och nu är det då alla hjärtans dag igen. Eller ska vi säga "alla affärers dag"?
För det är ju ett jäkla påhitt så att alla ska få sälja lite chokladaskar och blomknippen bara. Bah! (har för övrigt samma åsikt om "mors dag", "fars dag", "vykortets dag", "frimärkets dag" och alla andra fjantiga "dagar" som de ska pracka på folk).

Kärlek ska man väl visa varje dag, och inte bara en dag om året. Anser jag. :cool:

Nåväl, låt oss bana väg för en ny trend, låt oss göra något kul av alla hjärtans dag! Låt oss göra hjärtan i kopparna, bjud Er käraste på lite Latte Art med hjärtan idag!

Och posta lite bilder på Era hjärtan i den här tråden, dedikerad till alla hjärtan i Latte Art.:D
 

brengen

Well-known member
Skit att min flickvän inte dricker mjölkbaserade drycker.... kanske iofs bra då de hjärtan jag försöker göra blir asfula.

Hm... undrar om det finns hjärtformade espressokoppar.... :)
 

Bjarne

Well-known member
Självklart var det hjärtan i cappun till flickvännen i morse! Normalt dricker vi te till frukost på vardagarna och en snabb latte "på väg" till jobbet, men idag var det hemmakaffe som gällde!

Glömde plåta alstren, men återkommer om jag lyckas få till några fler - för vad bättre denna dag än hjärtliga drycker!
 

GLC

Well-known member
Inga som gjort några hjärtan idag? Jag fick till en dålig, får se om den kommer upp lite senare när jag laddat över bilderna från kameran.
 

mrjohan

Well-known member
Okejrå!

Försök till hjärta:

2007-02-14.jpg


Kanske mer en hybrid mellan hjärta & äpple?
 

lupoo

Well-known member
Döm om min förvånig:eek:hmy: Jag fick till TVÅ fina hjärtan till eftermiddagsfikat här hemma när frun kom hem med smarriga bakelsehjärtan. Eftersom arten inte har varit något att vara stolt över sista tiden så blev jag så "till mig i trasorna" att jag glömde att ta fram kameran:(
Men fina var dom:)

EDIT: Oj mrjohan Lika grym som vanligt så fina var inte mina;)
 

rhide

Well-known member
Min absolut första lyckade latte-art någonsin var faktikt et hjärta - och idag på alla hjärtans dag :)

Tur bara att min kamera har 0.3 Mpixel upplösning >.<

dsc00026ot0.jpg
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp