Fjäril´n vingad syns...

plind

Well-known member
La Scala "Butterfly" Ny logga.

I måndags låg en sedan länge efterlängtad avi i posten...
En kartong modell stor kånkades in i bilen och upp i lägenheten

PICT3278.jpg



Nu släpper vi ut fjärilen

PICT3286.jpg


PICT3315.jpg


PICT3300.jpg


Mama Mia här vankas det "tunggung"
 

ficklampa

Well-known member
jo men det är det.
jag letade fram en bild, det där svarta under tryckmätaren fanns på den så jag tror inte det kan va nåt annat.

edit: shit nu fattade jag ordskämtet med fjärilen, tog ett tag innan poletten trilla ner där=P
 

mag

Well-known member
Stiligt, plind! Grattis! Direkt aus Deutschland? Vi väntar med spänning på en recension när den största leklusten lagt sig.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Faktiskt aldrig sett den tidigare... Kom gärna med ett par rader om varför du valde just den här modellen, och givetvis med lite info om vad den kostar.:)
 

plind

Well-known member
Lite data:

BUTTERFLY


This is the espresso coffee machine created by la SCALA to satisfy a public that increasingly requires good-quality, full-flavour espresso coffee, even when there isn't a good coffee bar nearby. The design criteria of this machine are, in fact, based on the growing demand from users who are looking for excellent taste and quality in an espresso coffee, that can normally only be found in the very best coffee-bars. This machine is ideal for all those situations - such as work or domestic environments, or in places of entertainment - where a traditional machine would be too bulky in size, too expensive or too large for the service required of it. The machine does not need to be connected to the water mains because it has a built-in water tank, in which the water level can be easily topped up and automatically monitored to prevent any problems arising from possible operator error. The professional components used, its clean lines and extreme operational simplicity and reliability, together with its relatively low cost, guarantee the high quality of this machine.

[optional] [3D]
Technical characteristics:

L: 1 UNIT: BUTTERFLY 1-unit espresso machine. Brass unit with lever and manual coffee dispensing. Single element resistance with safety thermostat, internal vibrating pump and stainless steel cup-guard. Electronic level control, safety valve, backflow valve in the boiler, one chrome-plated steam and one chrome-plated hot water spout. Three-litre plastic tank (holds 50 average Italian-style coffees). Stainless steel and oven-painted steel body. Manual coffee On-Off with lever control. Standard colours: Red Bordeaux, Grey and Aluminium. Optional colours: Black, Stainless Steel and Gold. Dimensions: (L) 320 x (D) 450 x (h) 430 mm. 0.131 sq.m. Weight: 25kg. 2.0-litre copper boiler. Electrical data: 230V/50-60Hz, 1,250 Watts. Optional extras: Water softener, adaptor for pods, coffee grinder with dispenser, pre-set for connection to water mains, filter-holder for coffee-substitute, stainless steel body.

PICT3311.jpg
 

johey

Well-known member
Snygg! Massa rattar, spakar och rör. Precis som jag vill ha det. Ska bli spännande att läsa dina bu och bä efter ett tags användande. Den faller mina ögon i smaken. Nämnde jag dessutom att den är snygg? :)

Å ja, förresten. Nu förstår jag äntligen vad Bellman menade när han skrev sången. Det har verkat så diffust förut, men nu är det ju glasklart. :D
 

plind

Well-known member
Det finns ju ett stort antal läckra blanka maskiner med HX och E-61 och vad som fällde avgörandet här var nog det i sammanhanget modesta priset:
979 euro+31 euro i frakt från Tyskland. En 2 liters kopparkokare är ju inte heller fel...

PICT3289.jpg


PICT3318.jpg


PICT3294.jpg


Hittade den även på ett ställe i Sverige men då skulle det gått löst på runt 12000kr.


Lite inspiration kom även härifrån:http://www.coffeeco.com.au/articles/butterfly.html

Deras favorit bland exklusivare hemmamaskiner. Att de dessutom har "Silvia" som favorit bland de mindre gjorde inte saken sämre...
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp