Avstängning?

marmander

Well-known member
Börjar bli lite tröttsamt med den lille tasken som härjar runt i ganska genomskinligt syfte. Nätets motsvarighet till busringningar och mooningar, som var kul när man var fjorton. Med rätt timing kan det i och för sig vara kul även när man passerat tretti, men då får det jädrar i mig vara gjort med finess...
 

Rated

Active member
Du väljer ju helt själv om du vill köra scriptet och du kan enkelt avbryta det på egen hand. Förstår inte riktigt vad det är som irriterar. Åker man på ett virus kan jag förstå att det är lite tröttsamt, men ett script...kom igen. Buss på alla jobbiga och fula Google-annonser istället.
 

Molarin

Well-known member
Vad pratar du om, Rated?

Och utan Google-annonserna skulle sajten inte finnas. jobbiga och fula är de väl ändå inte?
 

Rated

Active member
Vad pratar du om, Rated?

Och utan Google-annonserna skulle sajten inte finnas. jobbiga och fula är de väl ändå inte?

Okej, jag kanske var lite trubbig där. Du har lyckats bra med dem på det här forumet och jag förstår att de fyller ett syfte. Då de sitter på sidor som innehåller vettig information är de tillochmed väldigt nyttiga. Det jag syftade på är att ofta förekommer överallt och gärna på väldigt jobbiga platser med väldigt tveksam relevans. De missbrukas med andra ord. Det var inget specifikt riktat mot detta forum :)
 

marmander

Well-known member
Hoppsan vad tokigt det blev. Jag menade förstås minitaskien och hans påfrestande nöje att starta massa obegripliga trådar i syfte att sabba forumet. Trodde det framgick.
 

mag

Well-known member
Ta bort honom, han är ju enbart jobbig! Har definitivt förverkat sin rätt att vara medlem.
Förresten är ignorera-funktionen rätt bra, men för allla som inte är medlemmar och kommer utifrån ser det rätt konstigt ut att ha en sån person som härjar runt.
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Vi tycks vara lite oense om hur man hanterar såna däringa oreganodräpare. Överlåter åt Molarin att avgöra vilket som blir bäst.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Wow, otroligt att man kan tycka att dylika idioter ska finnas kvar. Tycker gott han kunde ha stängts av så snart det visade sig att det var ett troll.

Snacka om att det här forumet lär bli välbesök av sådana om de aldrig stängs av...:huh:
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Banna ip:t några veckor och stäng kontot (radera ej), ev banna en hel ip kedja, svårare att nå åt sajten. Radera alla trådar han startat och samtliga inlägg... Säger jag!
 

wesaft

Well-known member
Vår första maskot, och det är en hon, hon har även blont hår, det har Arto och jag bestämt.
Sportlov nu, nästa vecka är nog stormen över ;)
 

Rated

Active member
Vad är det för script du nämner då?

Scripten som jag antog att trådförfattaren syftade på är små batchfiler som om man kör dem (scriptet) så stängs datorn av per automatik. Eftersom det förgås av en nedräkning kan man avsluta dem.

Jag kan ju dock ha tolkat honom fel, ngn som har en annan teori?
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp