Kaffemaskin under 2000 kr

Wille och Maja

New member
Hej!
Vi är alldeles nya här och skulle behöva hjälp med ett bra tips på en kaffemaskin under 2000 kr.
Primärt så ska den användas till att göra espresso och skumma mjölk med. Vi har haft en billigare variant innan och då lärt oss att möjligheten att skumma mjölk bra är viktig för oss.

Någon som har något bra tips till två rudisar?

Tack på förhand.

Wille och Maja:lol:
 

lupoo

Well-known member
Primärt så ska den användas till att göra espresso och skumma mjölk med.
:unsure: vad mer kan man tänkas göra med en espressomaskin??:D

Om ni letar lite på forumet så kan ni säkert hitta mycket info. Men kortfattat för 2 000:- blir det inte så mycket till maskin om det är nytt ni pratar om beg. kanske.
Två heta tips på bra maskiner
-Gaggia Classic
-Rancilio Silvia

Dyrare men bra maskiner...

...och Man behöver även en bra kvarn för att göra bra kaffe;)

Välkommen till forumet :) .
 

Dunne

Well-known member
Om man måste hålla sig inom ramen så är det väl en Isomac Viper eller Gaggias Espresso. Men som lupoo säger: köp en classic eller silvia så mycket bättre maskiner.
 

marran

Well-known member
Jag säger väl då som jag brukar :)
La Pavoni Europiccola öfr runt 1500kr beg, zassenhaus kvarn 400 beg (om man hittar en bara, annars gör peugeot kvarna för runt 500 som jag TROR är bra)

Svåranvänt men med få begränsingar uppåt, klen ångeffekt dock...
 

rhide

Well-known member
Jag har precis uppgraderat och säljer min Kenwood Café Retro till begagnatpris, bor i Göteborg, ni kan ju skicka ett mail eller PM om ni är intresserade :)

Tillägg: Köpte maskinen för ca 3-4 månader sedan för dryga 2500:-, bra skick och väl rengjord. Alla intruktionsböcker och papper etc medföljer..

esp_silver.jpg

(Bara en bild jag hittade i förbigående, min är röd. Mer info om ni är intresserade)
 

Wille och Maja

New member
Tack så mycket för hjälpen... Det blev en saco. Som gör fantastiska latte. Men vi har mer kvar att lära för att få dem så där snygga som på café.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,671
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp