Sidan 3 av 71 FörstaFörsta 123451353 ... SistaSista
Resultat 17 till 24 av 561
    Jag har fångat en del stenlaka, måste man filéa den om man skall göra soppa?

Citat Ursprungligen postat av arto Visa inlägg
    Är du från Ivalo Mr Isomac?
    Nope, från Sundsvall. Eller är född i Sundsvall i alla fall, men bott i Uppsala sedan jag var 3 år typ.

Farsan är från norra finland, morsan från Oulu, har en farbror som bor i Ivalo.

Vem är Mr Isomac förresten? Det låter bekant...
    Dyrt kaffe är ett billigt nöje.

Laken brukar vi koka hel utan inälvor och sedan när den väl är klar är den lätt att "göra ren".

Ute i naturen är det nog enklast att försöka rensa den så gott som möjligt innan kokning.

Kaffegalningen: Det här med namnet kommer att bli svårt att smälta. Hur ska det gå... ?

Får öva, öva, öva.

KG funkar fint.

Heter "Coffee Maniac" på TMC, där har de börjat kalla mig för "CM", så "KG" fungerar väl här. Tyckte att Kaffegalningen matchade lite med Coffee Maniac.

Vad ska KG rosta för bönor till Brewtusen?

Jaaa, har jag faktiskt inte hunnit planera än!
    ska nog köra ett par rostningar på söndag eller måndag tror jag, så blir de lagomt ett par dagar "mogna" när Brewtusen kommer.. Ahhh, espresso igen!

Vad tycker Ni? Hmmm, mitt Monsoon lager tar slut så det måste jag rosta på lite, och Brasil-bönor ska man ju ha som bas, så det "måste" man väl ha. Jag vet att jag har redan provat Etiopisk Mocca Sidamo och jag gillade de börnorna, så det blir det nog ochså.

Jag kör:

- Brassebönor.
    - Indian Monsooned Malabar.
    - Etiopisk Mocca Sidamo.
    - SM Espresso Monkey Blend.

Japp. Jag ska köra ut en dos med Espresso Monkey ochså. så ska jag ha det som referens till de andra bönorna och jämföra.

Allt ska givetvis hållas isär så jag kan prova lite olika blandningar, det är halva nöjet att fundera vilka bönor och vilka procentsatser man ska prova på...

Har du något utav Excelson? Jag gillar dom.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •