Tredje tråden

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
KG funkar fint.

Heter "Coffee Maniac" på TMC, där har de börjat kalla mig för "CM", så "KG" fungerar väl här. Tyckte att Kaffegalningen matchade lite med Coffee Maniac. :D
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Jaaa, har jag faktiskt inte hunnit planera än!
ska nog köra ett par rostningar på söndag eller måndag tror jag, så blir de lagomt ett par dagar "mogna" när Brewtusen kommer.. Ahhh, espresso igen!

Vad tycker Ni? Hmmm, mitt Monsoon lager tar slut så det måste jag rosta på lite, och Brasil-bönor ska man ju ha som bas, så det "måste" man väl ha. Jag vet att jag har redan provat Etiopisk Mocca Sidamo och jag gillade de börnorna, så det blir det nog ochså.

Jag kör:

- Brassebönor.
- Indian Monsooned Malabar.
- Etiopisk Mocca Sidamo.
- SM Espresso Monkey Blend.

Japp. Jag ska köra ut en dos med Espresso Monkey ochså. så ska jag ha det som referens till de andra bönorna och jämföra.

Allt ska givetvis hållas isär så jag kan prova lite olika blandningar, det är halva nöjet att fundera vilka bönor och vilka procentsatser man ska prova på... :D
 

arto

Well-known member
Lassi och Achi? Nejdå, dom är kära Européer
icon6.gif


Låter det indiskt?
 

Dunne

Well-known member
Försök lyssna på någon som läser illiaden eller odyssen på sin rätta vers utan att skratta. Bra övning :)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Livet är ruttet utan espresso.
Och om det kan vara möjligt så är det nästan mer ruttet att sitta och vänta på en espressomaskin man har beställt och vara utan espresso under tiden.

Trist.:angry:
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Nope, ska gå och göra en presskanna eller en vacuum. Tror det blir presskanna, mindre att diska och det går snabbare...:cool:

Och jag ska rengöra kvarnen sedan, så den är ren och fin till min nya maskin! (ehrmm, har inte rengjort den än faktiskt...)...:unsure:
 

Melville

Active member
ah. har faktiskt inte gjort rent min kvarn en enda gång än, rookie som man är.... vet ju att du inte är någon isomac-fan precis:) ... men har du ngt råd (förrutom att jag ska slänga allt isomac;) ) o ge om rengöring?
 
Topp