Malmö Nya områden

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Vilka områden behöver kaffebarer i Malmö? Värnhem? Slottstaden har ju fått ett rejält uppsving i och med Hannes och Melvins. Inne i stan vet vi ju att det är relativt tätt med bra barer. Hur är det med Rörsjöstaden egentligen?
 
C

cj53x11

Guest
Värnhem! Det är helt ödelagt här. Jag får promenera enda till Drottningtorget och Dolce Sicilia för att få en duglig kaffe. Fast det kan det iof vara värt... Har sett några lediga smålokaler utmed Östra Förstadsgatan om du är intresserad ;)
 

Fredrik

Well-known member
ska man vara lite bitter så är det inte Malmö som behöver fler kaffebarer med kvalitet, utan min närmsta stad LUND!

(och Stockholm, fast det kanske inte tillhör Malmö)
 

Lars

Well-known member
I Rörsjöstaden finns det mig veterligen ingen vettig espresso. Jag har druckit kaffe på Element några gånger, men det har inte varit någon höjdare. Nackdelen med Rörsjöstaden är att det kanske inte är så stor genomströmning av folk där. Dock finns det ju faktiskt en del större arbetsplatser där, som t ex Skattemyndigheten. De kanske är för snåla för att gå ut och dricka kaffe dock.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Hörde lite rykten igår att några tjejer från Espresso House hade tagit över Coffee House by George lokal på Södra Förstadsgatan...
 

RuneL

Well-known member
Värnhem! Det är helt ödelagt här. Jag får promenera enda till Drottningtorget och Dolce Sicilia för att få en duglig kaffe. Fast det kan det iof vara värt... Har sett några lediga smålokaler utmed Östra Förstadsgatan om du är intresserad ;)

Håller med dig til 100% - der findes virkeligt ingen gode steder langs östra förstadsgatan.
Er man kaffesugen her får man promenera ind til centrum. Det er lidt synd, for det er egentligt mange gode spise-steder langs östra förstadsg.
Samtidigt er der en enorm gennemstrømning af mennesker ved värnhem, så et lille kaffested på hjørnet der kunne nok godt tjene lidt penge.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Onej! Hade jag bott i Uppsala, Västerås, Eskilstuna eller någon annan stad hade jag kunnat tänka mig att öppna upp en hardcorebar. Men i Malmö, nej!
 

Stadler

Well-known member
Hej,

Har någon varit på Il Panificio på Erikslust? Min maskin är sönder så det är min rädddning just nu.

Mvh
 
Topp