Var bor du?

svartvest

Well-known member
Lite intressant är det att veta var vi kommer ifrån. Man behöver inte vara så exakt, typ län.

Jag börjar, Staaan i Västerbotten, nej inte Umé...
 

svartvest

Well-known member
Syfte

Jo det finns i profilen men många struntar i den, okej att man inte vill säga exakt var man bor men lite hänvisning. Tycker faktiskt det är mer relevant än hur gammal man är, det viktigaste är att man tycker om kaffe.

--------------------------------------------------
Stavningen om detta sägen om spunna stad äro förvisso många, ja Lassekongo "Schtaaan" är ett av dem.
Själv säger jag staaan vilket tyder på att jag avslöjar att jag är från centraldelen (Morön-Sjungande dalen)
Schtaaan som du nämner skulle jag säga Myckle.
Schtäään säger jag yttersbortiträskmyrliden(hänvisar till standardverket "Pucken i panna")
 

Boris

Well-known member
Stavningen om detta sägen om spunna stad äro förvisso många, ja Lassekongo "Schtaaan" är ett av dem.
Själv säger jag staaan vilket tyder på att jag avslöjar att jag är från centraldelen (Morön-Sjungande dalen)
Schtaaan som du nämner skulle jag säga Myckle.
Schtäään säger jag yttersbortiträskmyrliden(hänvisar till standardverket "Pucken i panna")

Med Pucken i Pannan; detta briljanta verk...:D

"Varför fika på stan när det finns bullar i frysen?"
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Känner inte till Pucken i Pannan, men jag hänger hyffsat med ändå... :lol:Trots att jag bor i de mer centrala delarna av Sverige... och inte i någon landsände... Häpp!
 

Forumstatistik

Trådar
14,666
Inlägg
155,716
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp