Tips på bra kaffekvarn.

_bagarn_

New member
Hej.

Jag planerar att köpa mig espressomaskin, har aldrig ägt nån innan så jag behöver lite tips. Maskinen som jag läst mkt gott om och ligger bra till pris är Kenwood ES550. Nån som har nått att säga om den?? :blush:

Som sagt så är jag en riktig nybörjare på detta. Men med den researchen jag gjort så behöver jag en kaffekvarn med malskivor som maler fiint..

Jag tar mer än gärna emot tips på kaffekvarnar.


MvH Henrik
 

MrBean

Well-known member
Ta dig till www.kaffemaskinen.se på Storgatan i Götet.
Så får du se några alternativ och hjälpsam personal verkligen kan något om kaffe jämfört med andra köksutr. affärer i stan. Finns några vettiga till men ingen har samma soritment.
 

Rated

Active member
Hej.

Jag planerar att köpa mig espressomaskin, har aldrig ägt nån innan så jag behöver lite tips. Maskinen som jag läst mkt gott om och ligger bra till pris är Kenwood ES550. Nån som har nått att säga om den?? :blush:

Som sagt så är jag en riktig nybörjare på detta. Men med den researchen jag gjort så behöver jag en kaffekvarn med malskivor som maler fiint..

Jag tar mer än gärna emot tips på kaffekvarnar.


MvH Henrik

Finns en i tveksamt skick att hämta i Södertälje. 500 pix så är den din att leka med. En snygg maskin som kanske inte håller riktigt vad priset lovar. Mitt råd till dig är att lägga på en tusenlapp eller två och köpa en bra maskin.
 

lupoo

Well-known member
Det har pratats mycket kvarn på forumet sista tiden så det är bara att använda sökfunktionen och börja läsa.
Efter att ha studerat och tänkt lite mer kan Du ställa lite mer specifika frågor så kan Du säkert få svar på dom.
 

rhide

Well-known member
Jag har faktiskt ägt en röd Kenwood av just den modellen i cirka 4-5 månader nu, och jag håller fullkomligt med Rated - det är en snygg maskin, men den lovar lite mer än den ger.

Om du liksom jag är extremt inställsam och alltid vill göra allt du ger dig in på Ordentligt, så kommer du efter några månader upptäcka stora restriktioner hos Kenwooden, dess filter till att börja med.
Om du å andra sidan bara vill ha mycket gott kaffe snabbt, och kunna göra bra (och riktigt goda) cappuchino/latte (dock inte perfekta) snabbt och utan mycket besvär är maskinen mer eller mindre perfekt.

Jag svarar gärna på frågor om du har fler.
 
S

Slane

Guest
Gör som måmga på detta forumet, starta ditt espressoliv med en Gaggia Classic. Den står sig länge, gör gott kaffe och är pålitlig. Jag hävdar att om du inte senare i livet sugen på en HX så kan du utan problem köra med en Classic resten av ditt liv :)

Ps blev iom detta inlägget Stammis.....grattis till mig själv!
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp