Ordning å reda....

MrBean

Well-known member
Skulle önska, gjort det tidigare, gör det igen:
En struktur för t.ex. Hårdvara
Under hårdvara: Espressomaskiner
Sedan en tråd för de olika maskinerna när det gäller frågor som är specifikt för den maskinen.
Lika så för till exempel en Böna, så kan man enklare följa en diskussion om något specifikt, lite mer "stringent"

Sedan alla andra frågor, jämförelser etc skall ju flöda fritt som vanligt...
 

MrBean

Well-known member
T.ex om jag har fått nys på ett en kaffesort vill man ju kunna följa vad som sagts om den utan att behöva hoppa mellan olika topics å få massa "sne-träffar"
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Tycker spontant att det känns väldigt uppstyrt med fasta trådar för massor med olika saker... det har ett annat forum och jag gillar det inte ett dugg. Man får leta i en halvtimme innan man hittar rätt tråd som man kan få förlänga med ytterligare ett inlägg liksom...
 

MrBean

Well-known member
Kan hålla med till viss del, men ta topic'en "Vad har du i kvarnen..." inte orkar man gå igenom den för att se om den bönan man undrar över finns med där, tar man sökmotorn får man en massa "snedträffar" där bönan nämns men det kanske inte står ett skvatt om den...

Jo det går men jag skulle vilja ha en egen sektion, där det är stringent... Som ett uppslagsverk sedan tjötar vi på om ditten å datten som vanligt i andra delar.

Vi som följer forumet är ju lite med på historiken, men en som är ny... det måste nästan kännas hopplöst när det är 11 sidor att gå igenom... i en topic.
 

Molarin

Well-known member
Kan hålla med till viss del, men ta topic'en "Vad har du i kvarnen..." inte orkar man gå igenom den för att se om den bönan man undrar över finns med där, tar man sökmotorn får man en massa "snedträffar" där bönan nämns men det kanske inte står ett skvatt om den...

Gör en "sök i det här ämnet" isåfall.

Tror att MrIsomac har rätt. Och om man vill kommentera sin nya maskin genom att referera till kaffet så vill man ju nämna vilken böna man använt. Då faller ju allt ändå. Lösningen skulle isåfall vara nån form av wiki-liknande system med korssökningar etc...

Nån som vill vara med och starta en kaffe-wiki? :)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Visst, om det finns en tråd om en viss modell med rätt modellbeteckning som man kan leta sig fram till.

Men tänk på att det skulle behövar klistrade trådar om alla kaffesorter som finns, om alla espressomaskiner som finns, om alla kvarnar som finns. Och innan man kan fråga något eller skriva om något så måste man gå igenom och leta vilken tråd man ska förlänga med ett nytt inlägg.

Skittrist.

Och det som man ser ploppa upp som den senaste tråden är bara "Allt om Mazzer Mini" tex. inte ett dugg om vad inlägget handlar om. Är det en fråga? Är det någon som skriver ett svar på någon fråga som finns tre sidor bakåt i Mazzertråden?

Nä, trist och värdelöst. Jag röstar emot för fulla muggar!:mad:
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,671
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp