Home-barista jam på Kaffemaskinen, Götet

brengen

Well-known member
Hallå alla goa göteborgare!

Tycker att bilderna och berättelserna från Malmös home-barista jams är så lockande och undrar om det inte är på tiden att vi fixar något liknande i Göteborg?

Har själv ett ganska litet kök men 6-7 pers borde rymmas.

Finns det intresse att samlas för en kväll i koffeinets tecken och dela med sig av allt som man behöver och inte behöver veta om kaffe, maskiner och tekniker mm?
 

brengen

Well-known member
OK!
Tar upp den här tråden igen och hoppas på fler intressenter.

Någon kväll nästa vecka skulle passa mig fint.
 

marmander

Well-known member
Också på. Om det blir utrymmesbrist har jag tillgång till en mindre samlingslokal med kök i vår bostadsrättsförening. Håller annars med DC - lite kort varsel med nästa vecka för min del.
 

marmander

Well-known member
Jag sticker ut hakan och föreslår torsdagen den 1 mars, eller om man ska satsa på en helgdag så det inte blir stressigt och knappt om tid för folk och för mycket kvällskoffein (=förstörd nattsömn) så är ett alternativ dagtid lördag den 3 mars eller söndag 4 mars.

Sen är frågan var vi ska vara...
 

brengen

Well-known member
1 mars passar mig fint. Helgen blir det lite svårare på.

Som sagt, vi kan vara hemma hos mig om vi inte blir fler än 6-7 st.
 
S

Slane

Guest
Låter toppen! Kan behöva snacka lite eftersom det råder total förvirring nu när jag är sugen på att uppgradera mig till HX.

Om vi ber Cheff riktigt snällt så kanske han kan låta oss hälsa på Kaffemaskinen efter stängning....!
 

brengen

Well-known member
Cheff..... hur är intresset från kaffemaskinen och din sida? Känns som att det börjar bli lite väl stort intresse för mitt kök.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp