Home-barista jam på Kaffemaskinen, Götet

augusto

Well-known member
Om politik:

Som alltid, politiker som formulerar sig bäst, inte alltid vinner, men luras mest.
I deras mun (politikens) "alla ska vara med" är bara ett uttryck utan samhörighet i samhället.

Tack Cheffalo! Nästa gång, jag ska vara med. :cool:
 

wesaft

Well-known member
augusto: vi pratade faktiskt lite om dig och din fina maskin, hur snygg den var och ordentliga kablar innuti.
 

majk

Well-known member
Ja tack alla för i går! En lyckad afton tycker jag. Och min fröken Silvia klarade eldprovet ganska så bra tycker jag. :)

Stort tack till Daniel för arrangemanget och hjälpen att ladda på prylförrådet och hjälpen mot bättre kaffe.

Stort tack också till Molarin.

/Majk
 

Daniel

Member
Vad roligt det var! Jag är imponerad av att du inte gjorde en enda sned min under hela kvällen Daniel, trots att du fick ett gäng kalvar på grönbete i din affär som grisade, testade och kanske glömde att torka av ett och annat skumningsrör... Tack för din frikostighet. Som ett gäng barn i en godisaffär efter stängningsdags. Eller kanske, det var nog det vi var, ett gäng barn i en godisaffär efter stängningsdags. Längtar redan till nästa gång.
 

augusto

Well-known member
augusto: vi pratade faktiskt lite om dig och din fina maskin, hur snygg den var och ordentliga kablar innuti.

Så synd att jag inte anmälde mig... Jag skulle gärna vara med. :(

Jag har inte fått till den perfekta skumningen än, men det är kul att göra espresso och den går som en dans med Oscar som inte är en tempermental maskin. :cool:

Jag har ingen erfarenhet av andra espressobryggare, men min Nuova Simonelli Oscar har fungerat utmärkt och jag är verkligen supernöjd med det. :D
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Tack själva, det var skoj ju! Den enda sneda minen var väl när tanden bråkade :D
Tack för lån av Silvia, Majk!
Hoppas du får till kaffet Daniel!
 

wesaft

Well-known member
Tror minsann jag fick med mig fel kanna hem cheffalo, min har ingen miniläpp.
Var lite stressigt när jag skulle med vagnen hem där. jaja, vi fixar det sen.
 

Krille 73

Active member
Jag får också tacka så mycket för en angenäm kväll. Trevligt att få gå lös på Rancillio bryggaren . Om det blir en nästa gång (villket jag hoppas ) så får väll Cheffalo ha ett bidrag för kaffebönor och lokal m,m. Hade jag vetat att Cheffalo inte har dikmaskin så hade vi väl hjälpt till med detta också ..

Men som sagt tack för en trevlig kväll och jag ska försöka lägga ut de bilder jag tog...
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp