Den ultimata kaffeburken, är det någon som vet var den finns?

linken

lilla Kaffe & Chokladhandeln
Men dom flesta köper fördigrostade bönor och då borde Martins lösning vara perfekt.
Hemmarostarna får gå på zix linje med zip-påse som har backventil. Hade inte GoKaffe dessa också?
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Men dom flesta köper fördigrostade bönor och då borde Martins lösning vara perfekt.

Ja, särskilt om man köper enkilos påsar. Då kan man kanske hälla upp det i två olika vacuum burkar, så får burk 2 stå orörd till burk 1 är förbrukad.

Hemmarostarna får gå på zix linje med zip-påse som har backventil. Hade inte GoKaffe dessa också?

Eller whatever påse/burk, om man ska förtära kaffet mer eller mindre direkt efter rostningen. Jag tror inte att det spelar någon större roll vilken påse man använder om man dricker upp kaffet inom några få veckor.
 

Videoten

Well-known member
Gammal tråd men väldigt intressant ämne. Efter att ha läst den här tråden undersökte vi saken närmare så nu har vi världens bästa kaffebehållare på lager...med tillhörande vakuumpump!

Finns en bild på vår blogg.

Kan förresten lova att vakuum:et fungerar...försökte öppna en burk och slet som tusan innan min fru skrattande erkände att hon pumpat ur luften ur den. Det GICK bara inte att öppna utan att släppa ut undertrycket :)

Vad kostar burken med frakt inom sverige?
 

Englund

Well-known member
Buffeln & Videoten: Startpaket med behållare och pump kostar 350 inkl frakt. Extra behållare utan pump kostar 175 kr.

Några(!) fler kronor än för en "vanlig" burk, men helt klart en vettig investering.
 

Buffeln

Well-known member
Ok, tack så mycket, men det var lite för mycket för mig. Jag har ett stabilt förråd med zip-påsar från da Matteo och KM då jag ofta handlar där. De får nog duga så länge.
 

Englund

Well-known member
Jo jag har sett de där burkarna men valde Vacuvin eftersom de känns betydligt bättre i kvaliteten...och när det gäller kaffe vill jag personligen alltid ha det bästa :)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
350:- inklusive frakt är billigt. Tänk på vad espressoapparaten kostar, vad kaffebönorna kostar... Kostnaden för vacuumburken är försumbar, det är som en fis i rymden bland alla andra kostnader. Den märks knappt.
 

Buffeln

Well-known member
350:- inklusive frakt är billigt. Tänk på vad espressoapparaten kostar, vad kaffebönorna kostar... Kostnaden för vacuumburken är försumbar, det är som en fis i rymden bland alla andra kostnader. Den märks knappt.

Visst. Jag sade aldrig att det var dyrt, bara att det var för mycket för mig. :blush:
Jag har precis befriat Ignatius Riley från en Expobar och en FAEMA, så varje ytterligare krona på kaffegrejor är som århundradets brakskit, om du frågar min sambo.
 

Buffeln

Well-known member
De är sådär. Min bråkar om en liten kafferost jag är sugen på...:D

Jag har försökt förklara att det inte är någon ide att köpa massa kläder och saker till barnen eftersom de ändå bara sliter ut dem eller växer ur dem. En kaffemaskin däremot kan man använda i många år! Desutom ser den ju snygg ut och funkar som extra värmeelement i köket. Men det är som att hon inte riktigt förstår mig hur jag än försöker förklara... :lol:
 

Thomaz

Well-known member
Zack har en fin rostfri burk med skruvlock dock ingen packning.... något stor kanske rymmer ca 1/2 kg.
Annars är det väl bara att hålla konsumtionen uppe så att bönor och ev malet kaffe inte åldras för mycket..... drick, drick...

/Tz
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,463
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp