Kaffeskämt

Sealion

Active member
Jag har länge funderat över hur trevligt och roligt det vore att kunna rapa upp en massa roliga kaffeskämt när gästerna, väntandes på sin kaffebeställning, uttråkat sitter och gäspar i soffan. Har inte hitta någon gammal tråd kring detta ämne och påbörjar därför med detta en ny. Om bidragen blir många kan vi kanske redan ikväll överraska partner/vän eller liknande med ett relaterat skämt till kaffet. För att få igång det hela bidrar jag själv här med ett praktskämt:

En man kommer in på en kaffebar med en gris under armen. Baristan frågar:

-Favoritböna?

Mannen svarar:

-Nä, det är en gris.

:lol:
 

Sealion

Active member
Då resultatet av min insamling verkar bli magert (åtminstone till kvällens middag) bidrar jag även med historia nr 2 för att få igång det hela...

Med risk för att annars bli obegriplig fungerar denna historia bäst på engelska:

Någon i kaffevärlden obevandrad frågar dig som inbiten kaffenerd om du varit på Kaffemaskinens butik på söder...

Du svarar:

- Bean there, done that...
 

Bjarne

Well-known member
En variant på den slutklämmen kanske skulle kunna vara:


En man som just fått sig en espresso på en bar och, med barnslig frågvishet, frågar baristan hur han lyckades få till denna kopp av svart guld. :eek:hmy:

Baristan, som inte har sin roligaste dag och dessutom inser att det är en nybörjare, svarar torrt med ett pekfinger mot kvarnen/maskinen: "Bean there!" och med det andra fingret mot kundens kopp: "Done that!"

*med reservation för knäpp humor och skrivklåda på samma gång*
 

Sealion

Active member
Strålande Bjarne, kaffehumor på högsta nivå. Har du fler sådana på lager kommer jag utan att skämmas kunna dröja med min extrahering ikväll... bedömer att vi tillsammans nu har ett material som tidsmässigt klarar två enkla, med skratt och beröm inräknat.
 

Bjarne

Well-known member
Ett till försök - nyss skapat, lite som råkaffe - ingen höjdare förrän det är förädlat:
___________________________
- Vad är det för likhet mellan en dålig kvarn och en kille som inte kan stadga sig?
- Man serverar honom olika sorters bönor och hur han än försöka ställa in sig så kommer det bara surt ut efteråt.

Take it or leave it :)
 

Sealion

Active member
Försökte testköra vårt material vid en skarp produktion - det sprack ungefär 15 sekunder in i din första historia då flickvännen började ställa en massa frågor som jag självfallet inte kunde besvara, vilket ställe var det? Var det i Stockholm? Har de bra kaffe m.m.? Kom av mig så klart... får återkomma efter nästa test.
 

Asprilla

Well-known member
Kalle hade fått mycket uppmärksamhet för det kaffe han lyckades överföra från kopp till böna i sin nyöppnade coffeeshop, belägen i den kungliga huvudstaden. Ryktet hade spridit sig ända upp i hovet och nu skulle självaste Daniel Westling ära Kalle med ett besök. Daniel aviserade sin visit en dag i förväg med tanken att Kalle skulle få gott om tid att förbereda sig. Tyvärr bidrog det enbart till att Kalle blev hypernervös och när han tillslut stod och skulle utföra sin latteart i den av kungligheten beställda cappuccinon, så gick det på tok. istället för den välformade rosetta som Kalle väntat sig, framträdde istället ett manligt könsorgan ur creman. En pinsam tystnad fyllde lokalen.... Kalle kände att han behöve rädda situationen och utbrast högt: kaffetask!

den var kanske mer lång än bra nu när jag tänker efter :)
 

Bjarne

Well-known member
Prova att lägga in hennes specifika frågor som detaljer i skämtet och bygg om efter behov. Finns inget som säger att en historia ska låta/berättas exakt som den skapades :)
 

Sealion

Active member
Hmm, hade han sagt coretto hade det inte alls blivit roligt. Vilket kaffe var det här på?

Bjarne - och förgripa mig på ditt upphovsrättsskyddade material...aldrig? Det enda som är större än mitt kaffebehov är mitt rättspatos.
 

Bjarne

Well-known member
Mina skämt är GNU/GPL med full frihet att sno.

"Sno dig på, sa den tvinnade gummisnodden till den slappa snodden på bordet"
 

Bjarne

Well-known member
"Jag har hört att FN's förre generalsekreterare sadlat om och startat café"
"Jasså? Vad ska caféet heta?"
"Kofi Annan såklart!"

(Hoppas han inte tar illa upp ;) )
 

Bjarne

Well-known member
Denna omarbetade version kanske är lite bättre:

- Har du hört att FN's förre generalsekreterare sadlat om och startat en annan sorts café-kejda?
- Jasså? Näe, vad ska caféet heta då?
- Kofi Annan såklart!
 

Bjarne

Well-known member
"Long time no laugh's, så here we go..."

Frun till kaffenörden "Men älskling, varför tar det så lång tid att få fram min morgon-cappuccino?"
Kaffenörden "Jo hjärtat, doktorn sa åt mig på senaste kollen att jag inte fick dricka så mycket kaffe. Slutade jag inte så skulle han lägga in mig på avdelningen under övervakning och dropp."

Frun "Vad sa du till honom då, du som inte kan sluta dricka kaffe?"
Kaffenörden "Jo, jag sa att min fru är väldigt duktig på att övervaka mig, och vad gäller dropp så fixar jag det själv hemma."
Frun "Men du har väl ingen sån utrustning hemma, eller?"
Kaffenörden "Nä, men jag har löst det med att överdosera portafiltret en aning. Ser du inte hur långsamt kaffet droppar ner i koppen?"
Frun "?!?!"


Jo, jag vet att den är dålig, men kunde inte låta bli :)
 
Topp