Reservera likartade smeknamn?

wesaft

Well-known member
andkar har nästan samma smeknamn som andcar, jag blev helsnurrig tidigare idag...
Ni borde ha någon policy kring likartade smeknamn...
tvångsbyte eller pm för nytt smeknamn.
 

t-son

Active member
Och vad är problemet??
Förhoppningsvis kanske detta leder till att meddlemmar läser inlägg istället för att svara en kompis???!!!???

(Medveten om att jag sticker ut hakan nu!!)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Problemet är väl ganska uppenbart. Man kan lätt "se fel" på namnet och tänka att man svarar till en annan person?

Men det beror ju på hur "stöldaktigt" det är. Det är nästan värre att stjäla en avatar, vad skulle du säga om någon använde samma exakt avatar som "Cheffalo" och hade användarnamnet "Cheffala"?

Ser du fortfarande inget problem?
På ett annat forum var det någon som tog samma avatar en en känd forumprofil, man blev lite förvirrad, och det var bara besvär av det. Jag menar varför skulle man göra något dylikt?

Sedan kan det ju hända att i just det här fallet (som diskuteras i den här tråden) var det någon som bara tog det användarnamnet och inte visste att ett väldigt liknande redan används av någon, det vet man ju inte.
 

t-son

Active member
Så kallade "Troll" kommer ju tråkigt nog ganska ofta in på diverse forum. Då någon med vilje tar ett alias liknande någon annan för att sabotera är det ju naturligtvis tråkigt.
Vad jag försökte förmedla i mitt förra inläg var, det är inte ovanligt att en tråd spårar ur bara för att två medlemmar skickar inlägg till varandra. För detta finns det mycket bättre medel, PM, MSN, Yahoo, ICQ, SMS, telefon etc. etc. Om man svarar i en tråd spelar det ju egentligen ingen roll vem man svarar, svaret bör ju vara det samma oavsett om det är till mig eller någon annan!?
Dock vill jag återigen bestyrka att då något Troll är inne och förstör är det en helt annan sak.
 

Lars

Well-known member
Det var faktiskt jag som registrerade "MrIsomac", för att understryka "Mr Isomac":s poäng. "MrIsomac" kommer inte att posta igen. Jag hoppas att "Mr Isomac" inte tar illa upp!
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,698
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp