Passalacqua Mehari

dandysam

Member
Hej, mitt namn är Samuel och jobbar för Il Molino, som bl.a. äger rättigheterna för att sälja espressoblandningen Mehari från Passalacqua. Jag undersöker nu möjligheterna för att sälja kaffe (både bönor och malet) i mindre kvantiteter till privatpersoner, som levereras med Postens skrymmande paket till närmaste utlämningsställe. Jag söker respons om det finns ett intresse för att köpa kaffe på detta sätt. På sikt kommer även större delar av Passalacquas sortiment att erbjudas. Posta kommentarer eller hör av er till espresso@ilmolino.se

Tack på förhand
 

andcar

Well-known member
-Klart att det låter bra. speciellt för oss som inte bor i storstan. Bara inte priset drar iväg med frakt och så...
Ett provpaket med 4*250 gr av några olika sorter skulle inte sitta helt fel i mina ögon. :cool:
 

Jemo

Well-known member
jag håller med. "mindre kvantiteter" bör i så fall betyda (originalpackat) i 250 (eller möjligen 500) grams påsar. jag är nyfiken på det kaffet (har hört en hel del positivt) så jag skulle definitivt beställa.
 

wesaft

Well-known member
Kul id´e dandysam, välkommen till forumet.
Färskt rostade bönor i brevinkastet skulle jag föredra, postenpaket lockar inte mig.

http://riktigtkaffe.se/showthread.php?t=2612

edit: typ en 500g påse men bara fylld med 250g, skulle nog gå att klämma in genom brevinkastet. Fast Passalacqua kommer nog inte producera sådana påsar, öppnade och delade låter inte lika lockande.

/Sam
 

kit_brenner

Well-known member
Måste säga att jag är mycket positiv till sådan verksamhet och om frakten inte blir så jättehög kommer iallafall jag köpa av er. Kör på!
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Något som vore riktigt kul vore om Ni kunde sälja Era bönor orostade via en webbutik. Då kunde man beställa hem större mängder utan att behöva tänka på att det blir gammalt. Det är ju bara att rosta lite i taget. ;)
 

lupoo

Well-known member
Självklart! En stående beställning med "husbönor" för att säkerställa tillgången med bra och färska bönor som dimper ner i postådan. Kan inte bli bättre:D .

EDIT: Närmaste paketställe blir det ju men det är inte så jobbigt att gå dit och hämta heller.
 

dandysam

Member
Svar

Tanken är inte att packa om själva bönorna utan att sälja dom i orginalförpackning dvs. 1kg. Orostade bönor har vi inte i sortimentet. Däremot säljs malet Mehari, Alambra, Mexico, Harem i 250g förpacknignar. Dock kommer det att vara en minimibeställning på 3-4 förpackningar för 250grammarna. Prisexempel på 1kg Mehari-bönor +frakt+emballage kommer att vara ca. 250:- Fortfarande intressant?
 

mag

Well-known member
Meharibönor i 1kg-påse är toppen för min del, priset konkurrerar dock knappast med butik men det kanske inte är tanken heller.
Går det förresten att komma till Gamlestan för avhämtning?
 

dandysam

Member
Svar

Nej, eftersom vi är grossister får vi inte sälja till privatpersoner. Tanken är att erbjuda kaffet till dom som bor utanför Göteborg, (där vi i normala fall hänvisar till Bar Centro, Kyrkog. 31) Fler kommentarer önskas...
 

Jemo

Well-known member
om hela bönor endast säljs i 1 kg förpackning så kommer inte jag att bli en regelbunden kund. jag kommer kanske att prova en gång, men jag tycker verkligen att så stora förpackningar är meningslöst för 1-2 personershushåll.
 

dandysam

Member
Svar

Ok. Vi har iofs möjlighet att paketera om i vakum men jag inbillar mig att majoriteten skulle föredra orginalpåse med ventil. Personligen har jag inga större problem att förbruka 1kg i ensamhushåll utan att märkbart känna kvalitetförsämring. Men sen är jag ju ingen riktig nörd heller. Tack för er respons. Keep on...
 

lupoo

Well-known member
Nej! Han glömde visst Kaffemaskinen. Både i butik och webshop. Och här finns det underlag för prispress... Beställer jag för över 625:- så blir det fraktfritt och då har jag kaffet hemma för 229:-/kg. Så under det måste det innan det blir riktigt riktigt intressant.
//Boråsknallen har talat :D
 

Rozzo

Well-known member
Nej! Han glömde visst Kaffemaskinen. Både i butik och webshop. Och här finns det underlag för prispress... Beställer jag för över 625:- så blir det fraktfritt och då har jag kaffet hemma för 229:-/kg. Så under det måste det innan det blir riktigt riktigt intressant.
//Boråsknallen har talat :D

Jag håller med, under 229:-/kg. inkl. frakt om det skall vara intressant, annars finns kaffemaskinen (som för övrigt inte är billigast på Mehari hur som helst).

Mehari är definitivt en stor favorit, fn. mitt huskaffe faktiskt :D
 

dandysam

Member
Svar

Ok, så vi har både folk i forumet som vill beställla mindre än 1kg, och sådana som är villiga att jaga pris, men som minst måste beställa 3kg. Det här blir något att fundera över.
 
C

cj53x11

Guest
Ok, så vi har både folk i forumet som vill beställla mindre än 1kg, och sådana som är villiga att jaga pris, men som minst måste beställa 3kg. Det här blir något att fundera över.

Nja.. Eller så menade han att man kan köpa 1kg för 229kr samtidigt som man köper andra varor, exempelvis rengöringsmedel, tamper, reservdelar eller vad det nu kan vara...

(Var tvungen att göra ett inlägg så att jag kom upp i 100 postade inlägg. Det förde mig från rangen "Trivs här" till "Stammis" :lol: )
 

dandysam

Member
Förslag.

Alright. Skulle det här fungera bättre: Beställ 1kg för 250:- (Frakt inkluderat, skickas som skrymmande brev) eller 3kg för 630:- (Frakt inkluderat, skickas som postpaket) Vad sägs?
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp