SchlagerKaffe - Vinn kaffegrejer!

Molarin

Well-known member
Eftersom jag är barnsligt förtjust i melodifestivalen så är jag självklart med i Aftonbladets tävling Schlagerspelet!

Om du går med i tävlingen och placerar dig bäst av oss medverkande från RiktigtKaffe så vinner du en Tamper (Xpressivo Barista, Impod Interrogativo el liknande) eller ett Naket portafilter (E-61/rancilio). Skriv namnet på ditt artiststall i tråden så bjuder jag in dig till tävlingsutmaningen SchlagerKaffe!

För att medverka tar Aftonbladet 20 kr.


Mitt artiststall heter så klart RiktigtKaffe!
 

Molarin

Well-known member
Och det är alltså RiktigtKaffe.se och inte Aftonbladet som står för dessa kafferelaterade vinster.
 

johey

Well-known member
Kul initiativ Molarin! Tyvärr kan jag inte vara med då jag inte själv är barnsligt förtjust i melodifestivalen (dvs känner inte till en enda av artisterna sedan Ted Gärdestad). Hoppas ändå att det blir en succee! :)

Tillägg: (På rubriken hoppades jag att det handlade om att man skulle göra en egen kaffeschagerlåt, för då hade jag nog försökt ställa upp med någonting. Haha.)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Hatar schlager, så jag är inte med. Bara så Ni vet.:cool:

Det som var möjligt att genomlida i EN tävling har de nu dragit ut över ett halvårs TV tittande där det ska ringas och röstas och tjofsas hela tiden. De har gjort det som bara var dåligt till något totalt värdelöst. En bedrift i sig.:huh:
 

lupoo

Well-known member
Det som var möjligt att genomlida i EN tävling har de nu dragit ut över ett halvårs TV tittande där det ska ringas och röstas och tjofsas hela tiden. De har gjort det som bara var dåligt till något totalt värdelöst. En bedrift i sig.:huh:
Just det. Vakna nu, det luktar ju konspiration lång väg:eek:hmy: Men vilka är inblandade?
Mina teorier
  • Chipsindustrin
    OLW och Estrella säljer massor till varje tävling
  • Aftonpressen
    Kan skriva spaltmil och ge ut drivor med bilagor...
  • Teleoperatörerna
    Drar säkert in mången god krona på alla omröstningar
  • Christer Björkman
    Han behöver ett jobb!
  • Bert Karlsson
    Chansen att göra skandal och bli offentligt förbannad ökar linjärt med antalet deltävlingar
Finns säkert fler fyll gärna på listan.

Jag spar min chipspåse till den svenska finalen, älskar att sitta och "dissa" allt som dyker upp i rutan till min omgivnings stora irritation;)
 

Molarin

Well-known member
Ditt lag verkar inte vara aktiverat ännu, Marv.

Kom igen nu ni andra! Ska Marv få vinna utan mer motstånd än mig?
 

Molarin

Well-known member
Du kniper nog det här, Marv. Vill du ha blindfilter eller tamper som vinst?

Ingen mer som vill tävla lite?
 

lupoo

Well-known member
Du kniper nog det här, Marv. Vill du ha blindfilter eller tamper som vinst?

Ingen mer som vill tävla lite?
Nu får Du ta och vakna Molarin! Du menar väl naket filter och inte blindfilter!!!

Där ser Du att gissningar om din nya maskin var betydligt mer "hett" än schlager tävling.

Eftersom jag gissade rätt på maskin så vinner jag det nakna flitert?? Fair ;)
 

andcar

Well-known member
Om jag hinner och passerar en dator med vettig uppkoppling (gprs räcker inte) så ska jag försöka hinna med ett lag också! Är det stoptid vid när kvällens program startar eller tidigare?
 

majkeloak

Well-known member
Så!

NU har jag registrerat ett stall som heter majkel.

Vet dock inte vad det är jag har gett mig in på...
Tänk vad grupptrycket, (och speldjävulen) kan få en till...
Kampen kan börja :)

/Mikael
 

Molarin

Well-known member
ujja och majkel har fått en inbjudan nu. Ni måste nog bekräfta också.

Då var vi 4 st. 25% chans att vinna ett naket blindfilter. ;)
 

bobby orlando

Active member
Eftersom jag är barnsligt förtjust i melodifestivalen så är jag självklart med i Aftonbladets tävling Schlagerspelet!

Om du går med i tävlingen och placerar dig bäst av oss medverkande från RiktigtKaffe så vinner du en Tamper (Xpressivo Barista, Impod Interrogativo el liknande) eller ett Naket portafilter (E-61/rancilio). Skriv namnet på ditt artiststall i tråden så bjuder jag in dig till tävlingsutmaningen SchlagerKaffe!

För att medverka tar Aftonbladet 20 kr.


Mitt artiststall heter så klart RiktigtKaffe!

Okej, mitt stall "Silvia" är nu aktiverat. Silvia hoppas på ett naket portafilter...
 

Molarin

Well-known member
Archenti! Nu har du bara en timma på dig att gå med i utmaningen!

Och alla andra.... Än finns chansen!
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp