Home-barista jam på Melvins

Lars

Well-known member
Nu är det äntligen dags för en ny kaffeträff! Denna gång på Melvins Kaffebar.

Plats: Skvadronsgatan 16
Tid: Torsdagen den 1/2 kl 19.00

Samma uppgörelse som tidigare, dvs vi bidrar med en hundring var till kaffebaren som står för kaffe/lokal/maskin. Medtag egen mjölk.

Hoppas att så många som möjligt kan vara med trots ganska kort varsel!

Det skall tilläggas att det som vanligt är Dan Stenqvist som ligger bakom det här initiativet!
 

Joakim C

Well-known member
Super nice, jag glädjer mig jättemycket.. Dan är en riktig klippa som fixar för oss skåningar. Jag ser fram emot att se er alla igen.
 

Fredrik

Well-known member
Självklart borde jag hänga på....Men just det. Fruns ändrade schema kräver en barnvaktsinsats. Ska försöka komma loss :)
 

Lars

Well-known member
Kul att så många har visat intresse redan! Det kommer att bli hur bra som helst.

Dan: Kommer Amelie att dyka upp? Jag räknar med att Anna hänger på. Den främsta anledningen är nog Olof Victors chocklad/kola-paj...
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Amelie kommer att dyka upp för att äta kaka. Hon kommer inte att pumpa kaffe denna gång. By the way så har jag tränat på hjärtan idag. Har varit helt ur fas på lattearten, men idag kändes det bättre än på länge.
 

Lars

Well-known member
Kul!

Min latteartform är inte vad den borde vara. Kanske köper på mig några liter mjölk och kör ett pass ikväll. Det är märkligt, ett tag var jag riktigt stabil, men de senaste veckorna har det inte alls gått bra. Det händer förmodligen ihop med att vi numera dricker väldigt lite cappuccino, det blir nästan bara espresso.
 

Joakim C

Well-known member
Min Latteart har inte heller varit på topp men imorse gick jag upp okristligt tidigt (6.20) och gjorde en Cappu nästan sovande och fick till följande hjärta. Blev rätt nöjd med det men jag börjar tvivla lite på mig själv, det går bättre när jag är halvt medvetslös än när jag koncentrerar mig. Undra om det innebär att jag kan prestera bättre på jobbet om jag sover där?
 

Bilagor

  • hjärta.jpg
    hjärta.jpg
    56.1 KB · Visningar: 37

OlaA

Well-known member
Ähh, mjölk i kaffet är ju löjligt.... säger han som inte kan göra latteart ;)

Jag skall försöka komma, risken är att jag är upptagen dock.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Kanske kan vara värt att nämna att även de som inte vill göra kaffe eller skumma mjölk är välkomna att titta förbi. Kostnadsfritt såklart.
 

Lars

Well-known member
Nice Joakim!

Som sagt, så har inte min form heller varit den bästa. Det blev ingen träning igår heller som jag hade tänkt. Dock gjorde jag ett par Cappuccino imorse. Jag var inte fokuserad på skumningen, så det blev alldeles för mycket skum för den första, men lyckades hyfsat med "andra-hällningen" när jag hade blivit av med överskottet. Bilden blev dock inget vidare... http://www.flickr.com/photos/28998916@N00/369676739/ Man ser dock att mjölken inte direkt håller världsklass, men det går att hälla ändå. Det blir ju dock inte den fina kontrasten som det blir när mjölken blir riktigt bra.
 
Topp