Kaffeezentrale.de, hur betalar man?

Mangan

Well-known member
Ja, tveksamt om den här tråden hamnade rätt, men...

Har besökt tyska kaffesajter, och krångligt nog verkar flera inte ta emot kreditkort. Lade nyss upp en order, har fått bekräftelsen med instruktioner, men har fortfarande inte nån vidare koll på hur jag gör för att betala. Har fått en del bankuppgifter från dem, men priset är ju i euro. Hur vet jag om dagens valutakurs gäller osv osv, känns för krångligt.

Frågan är alltså: någon som handlat på kaffeezentrale och vet hur man betalar på ett smidigt sätt?

Check please! :D
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Om det är Iban och Bic siffror du fått så är det busenkelt (om du har internetbank). Du överför summan i euro, såklart.

Det är bara gå in på internetbanken, klicka dig fram till eu-överföringar och mata in informationen du fått och skicka iväg pengarna.
 

Java

Active member
Ja jag har beställt en Demoka-kvarn därifrån. Antingen betalar du direkt till deras kontonummer via Internet-banken. Där ser du vad priset blir med aktuell kurs och avgifter (avgiften för 3 demoka blev 165:-, totalt 4496:)

1. Bekräftelsen att du handlat får du direkt via mail. Vill du betala nu(innan du fått räkningen, se nedan) skriver du Vorkasse+namn samt beställningsnr i bankens "meddelande till mottagare".

2. Att få räkningen tar oftast en arbetsdag(via mail). Betalning på samma sätt som ovan fast använd räkningens ver. nummer.
 

mysiskatten

Member
@Mangan....hör av dig om vad som händer med din beställning och vad du tycker om denna kvarn när du fått den.

Jag har nu också satt in pengar.
 

mysiskatten

Member
Fick mail idag då jag strulat med min betalning lite(glömde betala frakten)
Iallafall Verkar som att de inte haft 203an på lager, de skev detta i slutet på mailet.
"In the moment they are on its way to us from spain."

edit
@Mangan, har de skickat din 203a

oj vilken väntan detta blev :(
 

Mangan

Well-known member
Nope, men jag var redo på lite väntan, det står ju på hemsidan att de räknar med leverans i slutet av januari. Ändå grymt surt att vänta! :D
 

zix

Well-known member
Ja precis, hallå eller. Den här kvarnen finns ju i sverige om man säger så. Nästan så att prisskillnaden äts upp av den förlorade räntan på pengarna om man hade haft dem på banken under väntetiden istället och köpt det direkt i en svensk affär.
Nä... elektronik till min DIY tänker jag fortsätta köpa på internet. Men kvarnar... nädu.
 

Salvenius

Active member
för att inte tala om Nikon, leverans ett halvår senare....

Exakt, det var därför jag sålde min Nikon D70s i somras med diverse objektiv, tröttnade på att vänta i evigheter på att få hem objektiv och andra produkter när jag ville ha dem. Ska förmodligen köpa en Canon någon gång till våren.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Nä... elektronik till min DIY tänker jag fortsätta köpa på internet. Men kvarnar... nädu.

MMmmmm. Men det beror väl på prisskillnaden?
Kollade på kul vad skillnaden mellan en Mazzer Mini model A är om man jämför ESW där jag köpte min från och en svensk välkänd webbutik...

Och det skiljer 3100:- i pris exklusive frakt, inklusive moms.:eek:hmy:

Även om du så betalar 1100:- i frakt så sparar du 2000:- på att inte köpa i sverige. Svårt att motstå. ;)
 

zix

Well-known member
ESW har ju dessutom bra rykte och är medlem på TMC (Henkespresso). För såna som honom skulle man kanske kunna göra ett undantag förstås.
Men jag vill inte ha Mazzer. Sån är jag...
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Men jag vill inte ha Mazzer. Sån är jag...

Mysko mysko... Vad vill herrn ha då?
Eller är du en sådan som tänker vänta tills de släpper en hyperdupersuperkvarn som är ett megakliv över allt som finns idag?

Bara för att reta mig när jag blir sittande med min sunkiga Mazzer...:lol:
 

arto

Well-known member
Ska inte göra den här tråden till en fotodiskussion, men menar du Arto att även Canon har långa väntetider?

Lite över halvåret för 70-200/2,8 IS och 400/5,6. 2-3 månader för vissa andra objektiv. Hus kunde dom inte sälja för dom var slut med okänd lev. datum i hela Sverige när man behövde en.

Men det är nu ett år sedan den sista väntan. Kanske hänt saker.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp