Vad saknar ni i Umeå?

DUÅ-Lars

Active member
För er som inte vet det så gör jag och min bror ett litet gästspel på Strömpilen med vårt nystartade företag. Vi flyttar dock snart till våra riktiga lokaler där vi får gott om utrymme så jag tänkte ge er chansen att påverka utbudet.
I dagsläget hittar ni kaffe från Estate Coffee, J & N samt Costas godsaker men kom gärna med förslag på vilka sorter ni vill ska finnas hemma. Jag är inte främmande för att även fixa råbönor om intresset är tillräckligt stort bland er hemmarostare....

Ta chansen nu;)
 

svartvest

Well-known member
Maskiner

Det är tråkigt att det bara finns Isomac Viper, Gaggia, Krups, att titta på ovanför Dalälven. Skulle vara kul att se lite större maskiner, och Umeå är nog den enda staden med uderlag för det.
 

DUÅ-Lars

Active member
Vad roligt att ni vill vara med och tipsa:)..

JAS- Vi kommer att slå upp portarna i "bågenhuset" på den ensamma kanten där Emmaus idag ligger. Idag blev det definitivt klart efter "lite" förseningar och vi hoppas kunna öppna under senare hälften av Mars.Vi finns på Strömpilen till den sista Feb så kom gärna och hälsa på.

svartvest- Vi har diskuterat maskiner men i dagsläget kan jag inte lova nåt.....Då vi sett prisbilden på maskiner och insett att det kommer att vara väldigt tufft att kunna konkurrera med alla duktiga säljare på nätet som erbjuder tonvis med modeller så lutar det åt att vi lägger krutet på andra områden. Däremot kommer vi att göra allt vi kan för att hjälpa er om ni är på jakt efter en maskin och jag vet att Costas har ett litet maskinprojekt på gång i framtiden.
 

ujja

Active member
Vad kommer ni att sälja i den nya butiken, blir det mer än dagens sortiment med kaffe, te och praliner?
Det skulle vara rätt kul om man kunde köpa råkaffe och få det rostat under tiden som man väntar (med en kaffe i handen).
 

Nickeh

Well-known member
skulle vara trevligt att se någon sälja en vettig vakuum bryggare i stan. Gärna med tillhörande värmekälla.
 

DUÅ-Lars

Active member
Nickeh- Jag gissar att Costas har nåt på G för han flinade när jag frågade honom i frågan och sa att jag snart skulle få se en bra rackare.....Men jag säger som tidigare, kom in så kan vi kolla om ngn leverantör har en som passar dina behov;).

ujja- Man kan säga att butiken kommer att få en annan inriktning då maten kommer att stå i fokus.Självklart kommer vi ha utrustning oxå med möjlighet att testa knivar, rivjärn m.m. En rolig sak är att vi kommer att kunna erbjuda porslin och liknande som bara restauranger har tillgång till så är du på jakt efter schyssta koppar kommer vi att kunna erbjuda en hel del....
Vi kommer att fortsätta med designprylarna och även utveckla den delen men känslan kommer att vara delikatessbutik.
Jag tror däremot att vi lämnar rostandet till Costas men man ska aldrig säga ,,,,,,

Nu har vi fått nycklarna så planerandet har börjat ordentligt:).

Ha en förtrollande kaffe-vecka!
 

DUÅ-Lars

Active member
Hallå allesammans!

Nu hoppas vi snart komma ur byggare-bobkläderna:)...........
Vi ska försöka smygstarta en del av vår lokal i slutet av nästa vecka och kommer att ha det mesta av Estate coffee, goda ursprung från J&N och Costas härligheter...... Vår gode vän har komponerat en DUÅ-blend som känns riktigt intressant och detta sammarbete kommer att märkas tydligare framöver.
Vi har laddat upp ordentligt på chokladfronten så kom gärna förbi och inhandla lite gott till fredagskaffet eller bara spinka lite;).
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,632
Medlemmar
19,352
Senaste medlemmen
Coffeemaster
Topp