Tips på bra kaffe till CaféSolo?

Figurehead

Active member
Hej!

Skall nu börja utforska min hyfsat nyinförskaffade CaféSolo's möjligheter. Skulle därför mer än gärna mottaga tips på kaffe som lämpar sig utmärkt till denna form. Har funderat på Harrar Longberry som jag tror kan funka; vad tror ni? Andra förslag?

Ps. Har sökt i forumet men inte RIKTIGT hittat svar på min fråga och därav den nya tråden Ds.
 

JvD

Well-known member
Åhh, en svår fråga. Smaken är som baken ;-) HAr testat hawaii kona i press men inte solo, är säkrt minst lika gott. Men ofta dyrt tyvärr. Beställ hem en rejäl omgång småpåsar (250gr) från coffenet.se eller annan kaffedealer på nätet och prova dig igenom olika sorters kaffe, från olika ursprung. Det är min rekommendation. Prova dig fram!
Skall du köpa en bra standarkaffe tycker jag personligen att Maruos Atto Primo håller bra klass. Tycker också Zoegas Mocca Sidamo är OK om det är relativt färskt. Sedan har vi stora delar av J&Ns sortiment samt Estatecoffe i Danmark. Från dessa kan du får bra nyrostat kaffe. Är du lite kräsen så kan jag tipsa om att försöka hitta en återförsäljare av J&Ns sortiment som kan ta hem efter öneskemål, då kan du få riktigt bra nyrostat kaffe och testa det.
 

treefinger

Well-known member
Jag tycker harrar från J&N fungerar bra i presskanna, så det borde funka bra i en evasolo också. Annars är ju Kenya ofta gott.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,672
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp