Nästa generation lär sig dosera/fördela/tampa tidigt

Tobiemme

Well-known member
kvällens pärla! tackar för den.
jag visade den för min fru som precis håller den två-veckors i famnen - hon fattade precis... ;-)
 

mts

Well-known member
tamper är ju redan fixad till lillen (den lilla plastbiten) men jag har letat efter ett bra portafilter till honom, nu är han lite liten för att leka i sandlådan, men nästa år ska han lära sig både stockfleth och WDT.
 

Wannabe

Well-known member
Klockrent. Nåt liknande ska jag skaffa. Det är viktigt att barnen får en bra grund att stå på.
 

josef

Well-known member
Idag såg jag den coolaste ungen i mitt liv. Lillen var inte ens två år (?) och verkade kunna skilja på kaffen redan. Varenda påse skulle luktas. Och kopp. Och när Aricha låg i, då hann ingen hejda lillen från att svepa espresson. ÖVERLYCKLIG av doften och smaken var han. Nästa generations kaffefolk kommer att bli riktigt grymma... Tänk att vara tränad i kaffe från födseln! Koppningsmästare?
 

Fabian

Well-known member
Galet med en tvååring eller däromkring som dricker espresso, eller kaffe överhuvudtaget! Säger väl en del om arichan också :) Koppningsmästare, lätt
 

Montero

Well-known member
4 mån innan kunde han inte släppa The Lounge julpresent.

Nu avnjuter han slattarna av pappas Aricha #9 och låter som pappa.
Hå hå ja ja.
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/tChq38Kok2w&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/tChq38Kok2w&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
 

theseal

Kaffeterroristen
hehehe, min korv (snart 3) har hela sitt liv varit väldigt intresserad av kaffe och har vid ett par tillfällen sopat i sig en illa placerad enkel på bordet....

Han brukar få slicka i sig slatten på cappun eller espresson, och högt och tydligt utrycka sitt gällande "MMMMMH, GOTT!!"

Jag funderar dock på kaffets påverkan på barnen, min korv är oerhört känslig för socker och hamnar i socker-damp redan vid små intag. Jag vill inte ens sätta mig in i vad större mängder koffein skulle göra med den redan mält överaktive korven...

Någon som har tillgång till kunskap i ämnet eller länk till läsning?
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp