jag vill ha mjölkskumningvideos!

alexanderruas

Well-known member
hej,

hittar en massa videos på espresso shots. en massa stillbilder på latte, espresso, cappuccino osv....
men inga video på mjölkskummning.
jag vill specifikt hitta video med ljud. svårt att få till min egen microfoam och tänkte att det skulle vara bra att kunna lyssna efter "rätt" ljud och se hur det blir på video!
sätt igång och filma och lägg upp på youtube!!!

tack,

alexander
 

MagnusHbg

Active member
Ska se om jag kan övertala gumman att filma mig med mobilen.. :)
Ser fram emot fler filmer där även själva poleringen visas. Mitt största problem är nog inte att få till micro-skummet (eller kanske ändå?) utan att "vibbla" runt mjölk och skum till rätt blandning. Låter detta helt crazy?

/Magnus
 

arto

Well-known member
Ser fram emot fler filmer där även själva poleringen visas. Mitt största problem är nog inte att få till micro-skummet (eller kanske ändå?) utan att "vibbla" runt mjölk och skum till rätt blandning. Låter detta helt crazy?

/Magnus

Nejdå :p

Då chansar jag på att du inte får tillräckligt stark virvel/rotation i kannan som suger och blandar om allting till en massa.
 

treefinger

Well-known member
ljudet från skumningen hörs ju iaf rätt bra tycker jag, det var ju en av grejerna som trådskaparen ville få höra.. kanoners.
 

arto

Well-known member
Vad jag ville visa... hmm, nja, om man bara visste :) Kanske att man måst eha en rätt liten kanna för att lyckas få snurr med en Classic :D Om man nu ens ser det ;) Men ljudet hörs nog ok så som treefinger sa.

Belysningen där är det jag som meckar, en sån där stark halogenlampa, därför ser allt annat svart ut :p Rätt bra när man väl står där :)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Kameran blir lurad av det bländande ljuset som reflekteras från filterhandtaget, det är det som gör att resten ser ut att vara mörkt. Istället för direktbelysning (som ger bländande ljus och skarpa skuggor) så skulle lampan vara riktad mot taket. Tror jag.

Kul med videos på folk som pular. :)
 

lupoo

Well-known member
Stabilt arto :) Gjort detta några gånger!

Två små reflektioner (i mörkret)
- Vad KitchenAid kvarnen låter, riktigt "aaaaaaa sluta nuuuu!!!" ljud på filmen.
- Poängavdag Du torkade INTE av ångröret. Aja baja :mad: ;)

Förlåt :blush: jag skall inte klaga. Bra jobbat arto!

Någon mer som vågar visa??? Inte jag!!
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Du får ta och testa och rosta till idig en batch med 4 ESS, så får du prova på hur espresso ska smaka. ;)

Det är ingen robusta i. Du vet de där billiga bönorna som bara smakar illa? :D
 

Forumstatistik

Trådar
14,665
Inlägg
155,701
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp