iRoast-2 säljes *SÅLD*

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Beställde en Genecafé nyss och har inte fått hem den än. När jag ser att den fungerar som den ska blir det till att sälja av iRoasten som ju inte längre uppfyller någon funktion direkt.

Jag har rostat kanske... tja... 7 gånger med den?

De kostar runt 2200:- inklusive frakt från Hasbean kan jag tänka mig (har räknat med dagens valutakurs och £20 i frakt).

Så vad ska vi ta för pris för min i-Roast då tycker Ni?
Vad sägs om 1500:- inklusive frakt? Då har jag dragit av 100:- SEK för varje rostning.

Var det någon som sade att det var billigare att rosta kaffe själv än att köpa färdigrostat? ;):lol:
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Du får ju ändra taktik och börja motivera inköp av en kafferost. Det ska nog gå lättare ska du se. Prova... ;)

Då kan du köpa billiga bönor i orostat format för under eller runt 100:- kilot. Rosten betalar sig själv på ett år (om man nu inte upgraderar och byter ut den efter sitt första kilo som jag). :D
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Motivera förresten... 1500:- är ju så lite att du inte ens behöver motivera det (jämför med kostnaden att byta ut espressomaskin...). 1500:- är ju bara knappt en av hennes shopping-rundor på stan. :cool:
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Någon som vill se iRoast2 "in action" kan ju kika på det här: http://www.youtube.com/watch?v=qevn2IJ-FzU

Och förresten treefinger, priset var ju inklusive frakt, så det blir avdrag om man hämtar på plats... ;)

Om ingen är sugen på att slå till nu medans priset är fast så kör jag ner den på Tradera, så får vi se vad som händer med en auktion.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Vet inte. En riktigt intresserad forumist ska rådfråga sin ekonomi och har frågat om jag kan vänta med att Tradera ut rosten tills han fått koll på sin ekonomi. Och snäll som jag är så lovade jag såklart att vänta ett tag.

Så han ska få lite lagom gott om tid på sig, visar det sig att han inte har råd och ingen annan här vill köpa den heller så blir det Tradera.

Observera att jag lovade honom att inte Tradera ut den, men samtidigt sade jag att jag inte tänker hålla kvar den om någon annan från forumet vill köpa den (eftersom han inte har bestämt sig för om han ska köpa den eller inte). Så vill någon här rycka rosten från hans vill-ha-fingrar så har de möjligheten till det nu... :lol:
 

wesaft

Well-known member
Jag har itne rostat en böna, ändå vill jag köpa den, måste vara Mr som är skicklig säljare, se så han triggar oss mot varandra ;)
Skulle kunna vara ett bra köp för att motivera mig att börja rosta.
Går att vrida och vända på det mesta för att få köpa prylar :huh:

PS. Då var den där 20 minuters promenaden till postens uthämtningsställe på tapeten igen :D DS.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Det är bara till att lägga på kaffe för en tusing när du beställer råkaffe och du har kaffe i ett halvår eller två (beror på hur mycket du dricker kanske...).

Och en gång i halvåret orkar du väl leda cykeln fram och tillbaka med ett paket på pakethållaren på vägen tillbaka?:blush:


Be a coffeinist, be a man, be the real thing.
Be a roaster.

:lol:
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
OK wesaft, vill du ha den så är den din.

Jag är lite osäker på hur jag ska tolka ditt " ändå vill jag köpa den,"... Vill du köpa den så är den din eftersom du skrev inlägget innan jag fick svar från person nr. 2.

Vill inte wesaft köpa den, så är den såld till en annan på forumet.:)
Det blir alltså inget Traderande.
 

wesaft

Well-known member
Jag menade mest att jag var intresserad om jag ska vara ärlig (även om jag vill köpa den)
Uttryckte mig vagt igår.

#2 kan få köpa den(vem det nu är?), mina rostade bönor skulle inte smaka mentalt bra om jag snodde den nu :unsure:

Men jag räknar kallt med 50g 4 ESS som tack för att jag höll intresset uppe :cool:
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
OK wesaft, du hade din chans...

Tadaaa and the winner is..... treefinger!
Med sitt tredje finger och denna iRoast ska han rosta fram omåttligt fantastiska bönor.:D
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Tackar tackar! Till både köpare och köphetsare! :D
Och till den som ändrade i rubriken. Tänkte vänta tills treefinger gav sig tillkänna och inte hade ångrat sig... ;)
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,695
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp