Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 8 av 16

Ämne: Termosmugg

Termosmugg

Funderar över termosmuggens användbarhet när man tillverkat sin morgoncappucino. De termosmuggar jag testat eller hört andra nyttja har det inte varit någon högre kvalitet på. Någon som har goda erfarenheter och kan rekomendera modell som faktiskt håller värmen?
    Beskt....nu igen!?

För hemmabruk så tycker jag att Bodums dubbelväggiga Canteenglas är både vackra och bra. Finns i 10, 20 ,40 och 50 centiliters utförande.

För muggar utan lock så finns Primus 4 seasons mug ( www.primus.se)

Muggar med lock så skulle jag nog kolla efter i närmsta välsorterade friluftsbutik.
    Nespresso är som Oboy. En del blandar det med mjölk för att göra det drickbart. Andra avstår helt.

Jag har en 4 season Mug på jobbet, det är en bra produkt helt klart. Kan tänka mig att om man vill ha med sig kaffe i bilen så måste man dock ha lock vilket den inte har.
    --

Tack Tamper... tänkte på lockvarianter. Behöver kunna ta med mig till jobbet. Ca 2 minuters snabbmarsch.
    Beskt....nu igen!?

Hålla värmen och hålla värmen...

Hur länge behöver den hålla?

Jag har använt denna variant till bryggkaffe:
    http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=389608

Fördelar:
    Tänk dig en "vanlig" termosmugg som har ett hål att drick ur och ett litet lufthål, men oftast en nästintill obefintlig förslutning.
    Det där med hålen har denna också MEN under ett stor tätat skruvlock.

Dvs den är "väsksäker" men ändå bra att dricka direkt ur utan behov av separat mugg. Den har dessutom ett ganska stort avstånd mellan läppen och där kaffet kommer ut, så det finns möjlighet att "surpla" het dryck som i en riktig mugg utan risk att bränna sig som på en vanlig "take away" mugg

Nackdel:
    -Hett bryggkaffe håller inte tempen så många timmar. Brukade bli drickvarmt på en halvtimme när jag fyllde den ej förvärmd direkt från kaffebryggaren.
    -Plastbotten spricker lätt, ramlar av och blottar en inte lika fin vaccumtermos konstruktionsunderdel, och den står då ostadigt...

Dock är den billig så det går att köpa en ny då...
    /Mikael

..tjacka take-away muggar!!
    Isomac Millenuim
    Rocky dl

Strålande och uttömmande svar som vanligt från detta överlägsna forum, tackar & bockar.
    Beskt....nu igen!?

Stålgolftermos... Clas Ohlsson vet hur man lockar en förhärdad konsument.
    Beskt....nu igen!?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •