Kaffeklubb i Stockholm

Massiv

Massivo utan o
...är ni säkra på att ni ska tagga till Barista......????Helt ärligt blev jag mörkrädd!!Kanske hade otur att det var "fel" personal idag men jag säger inget mer....Döm själva på söndag!!
 

Massiv

Massivo utan o
....jag fann det inte där idag tyvärr, men ni kanske har större tur.....en cappu från helvetet.......nu är jag så där negativ igen eller bara ärlig!!??
 

johey

Well-known member
Uä! Detta har jag helt missat! Tack för tipset, treefinger! En Stockholmsresa på söndag alltså. Tar Stockholm emot Västeråsbesökare förresten? :)

Ojoj... Kan man synka mig och treefinger på något sätt, så att vi båda kan lifta med Riktigtkaffebilen? Det vore sååå kalas! Jag har lokalsinne som en utspilld espresso.
 
M

Medlem14302

Guest
Vilket supergäng! Vilka riddare!!! Är i Stockholm 30 Januari till den 3 Februari. Skulle det gå att ordna en till sådan här dag då? Hade jättegärna varit med!
 

treefinger

Well-known member
Det är adeln hela bunten.. klart vi ordnar en till träff inom kort. :)

Förresten hur går det inför baristamästerskapen?
 

johey

Well-known member
8:20. Okristlig tid att kliva upp en söndag. Men vad gör man inte för att hinna med tåget mot äventyr. :D
 

Molarin

Well-known member
Efter 5 timmar i bilen kom jag då äntligen fram entast ett par minuter för sent. Tror att vi var tio personer från RiktigtKafe som invarderade Barista. Vet inte om någon var direkt nöjd med kaffet, det var ingen sensation iallafall...

Efter det vandrade vi vidare till ett par ställen till... Xoco bjöd på en helt ok 5 estate, annars var det tunnt i kopparna.

Tack för trevliga tre timmar, treefinger, peter, johey och alla andra som teflonhjärnan tappat namnet på!
 

Bilagor

  • DSC00014.jpg
    DSC00014.jpg
    62.8 KB · Visningar: 37

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Mer bilder! :D
5 timmar i bilen.... holy hell vad du var sugen på den där träffen... Så långt vete sjutton om jag hade orkat åka ens om jag hade tid...:unsure:
 

von Thor

Kaffevision
Tack alla medverkande!! Tyckte det blev en bra start på Barista då vi va de enda besökarna, kändes nästan som det var vårat ställe ett tag. Håller med om att höjdpunkten blev Xoco där man fick en bra 5 estate plus goda desserter. Tror att vi blev 14st totalt vilket helt fyllde de ställen vi besökte. Nu väntar jag bara på de bilder som togs, och om jag inte minns fel så blev det nog ett par hundra totalt! Intresset för en klubb verkar definitivt finnas så ska försöka få upp en hemsida så fort som möjligt så kan folk börja "ansöka" om medlemskap :) Än en gång, tack för en trevlig premiärträff!!
 

Massiv

Massivo utan o
vad blir första regeln...? You dont talk about The Coffee Club.....Regel nr. 2 You dont talk about The Coffee Club....
 

Martini

Active member
Trevligt

Tack för trevlig en trevlig träff, kaffe och foto blir inte mycket bättre.

Lägger upp länk till fotona senare.
 

Marv

Well-known member
Tack allihop, kul att få litet ansikten bakom namnen här på forumet.
Xoco var helt klart höjdpunkten av de ställen vi var på...
Ser fram emot bilder....
 

treefinger

Well-known member
Japp, tackar så mycket för sällskapet. Det var verkligen trevligt, det måste vi göra om.

Trevlig personal på Xoco, och ett tack till den duktiga baristan som dessutom gav mig en extra enkel, uppskattades ;)
 

johey

Well-known member
Ja jo men tjena vad underbart trevlig dag! Verkligen skoj att ha ökat på antalet IRL-träffade forummedlemmar från det futtiga antalet 0 till det otroliga 13. Kul också att det är så stort fotointresse bland riktigt kaffedrickare. :)
 

Molarin

Well-known member
Jag kunde inte hålla mig från en kaffe till i dag. Blev en cappuccino på Café Fix. Helt ok faktiskt men det stod Lavazza på koppen.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp