Kaffeklubb i Stockholm

von Thor

Kaffevision
Tycker att det är dags att någon styr upp den här staden gällande träffar utanför forumet.
Vi har sneglat länge på Malmö där det anordnas träffar var och varannan vecka och börjar bli lite avundsjuka. Jag, rozzo och mag har funderat på att starta en kaffeklubb för espressoentusiaster för att träffas, fika, jamma, utbyta erfarenheter etc. Vi tänkte börja med en första träff för att kolla intresset och varför inte ta den 21 januari på cocovaja när Molarin är uppe i stan.

Cocovaja öppnar kl 12 så vi tänkte kl 1300.
Hoppas så många som möjligt vill komma. Vi blir minst fyra.
 

Bjarne

Well-known member
Jag kommer också, fast kan bara stanna till 15:00. :( Måste till Friskis & Svettis på Kungsholmen och leda ett bas-spinning-pass vid 16:00. Hoppas hinna träffa de flesta ändå på den tiden. :)

Härligt initiativ Vonthor! Jag joinar gärna din lokala kaffeklubb! Sign me up! :D
 

Bjarne

Well-known member
Jag kan stå utanför och vinka till er - brukar ta en dubbel då och då hos Iljas eftersom jag jobbar i samma kvarter.
 

Peter

Well-known member
Om jag hinner kommer gärna även jag... och jag tar tveklöst med kamera, men nej, jag säljer inte mina blixtar... :)
 

mag

Well-known member
Tar med nya D80'n då så kan vi ha nikonklubb samtidigt ;)
Kul att vi inte blir ensamma! Blir det bra gensvar är alltså tanken att det blir fler tillfällen för lek- och fikastunder hemma och ute framöver.
 

majkeloak

Well-known member
jag är inte avskräckt

Trots att jag nyligen återhämtat mig från kaffeköret hemma hos MAG för en dryg månad sedan, är jag intresserad.
Trodde ett tag att jag hade blivit allergisk mot espresso, [:(] men det har gått över [:)]. Det blev kanske lite för mycket av det goda den där eftermiddagen i december...

Ser verkligen fram emot att testa någon riktig stockholms-espresso-bar, har inte vägarna förbi sådana så ofta. Det enda jag har vägarna förbi ofta är "coffecup" bredvid gången mellan tunnebanan och pendeln, och det stället räknar jag inte in i kategorin bra espresso.

/Mikael
 

treefinger

Well-known member
Oj, det här låter spännande. Ska försöka ta mig loss från Uppsala o åka neröver.

Sånt här får man ju inte missa.
 

von Thor

Kaffevision
Jag tror han skulle få in en specialare snart, en sån där som inget vet vad det är. Hoppas den är kvar tills på söndag.
 

kaleii

Well-known member
Låter jättetrevligt. Är dock mitt uppe i flyttpackandet så jag får se om jag hinner. Men jag ska se vad jag kan göra. I värsta fall får ni ha det första mötet utan mig :)
 

von Thor

Kaffevision
Jag har ventilerat lite med Rozzo och mag om vad man skulle kunna ha med men inget är formellt nedskrivet. Tänkte att på söndag är ett ypperligt tillfälle att få lite fler tankar och funderingar. Kom gärna med förslag treefinger!
 

treefinger

Well-known member
En liten tanke är att man kan ta med sig lite bönor á 50 kr eller något.. o byta med varandra? Alltid är det någon sort som är svårare att få tag på där man bor?

Bön-knytkalas? ;)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp