Bilder på våra kaffehörn - BILDTRÅD

lennart

Well-known member
Kaffehörn.

Det blev trångt i köket så jag fixade en plats i arbetsrummet.
 

Bilagor

  • IMG_0033.jpg
    IMG_0033.jpg
    83.4 KB · Visningar: 197

Ampalang

Well-known member
Satt upp två hyllor för att få undan lite på bänken, det börjar ordna till sig...
Någon som har förslag på hur jag smidigast/snyggast löser förvaringen av pappersfilter?
V60 i 3 storlekar, Melitta för TE-bryggning i cleverdrippern samt Chemex...

fullsizeoutput_ff2.jpg
 

Jonken

Well-known member
Byrån lämnar lite att önska, men utrustningen börjar närma sig något jag är nöjd med :)

IMG_20180118_230835~2.jpg

"2-grupps dubbelkokare" a la spak på budget :D komplett med tampers i plast :wub:
 

Gonk

Member
Nu börjar den senaste uppgraderingen kännas komplett. Ny rost, kvarn och bryggare...
 

Bilagor

  • DSC03326.jpg
    DSC03326.jpg
    82.9 KB · Visningar: 97
  • DSC03325.jpg
    DSC03325.jpg
    92.8 KB · Visningar: 111

jkarl

Active member
655c9a783b9ec90d2f93bd1dfd0e128a.jpg


Får väl posta en bild här. Giotton blev uppsatt idag efter att jag lyckades hitta en lämplig möbel att ställa den på på lokala loppisen.
Compak K6:an som även följde med vid köpet står på operationsbordet i verkstan och får sig en rengöring och upputsning så premiärade med Minimokan(som nog också skulle behöva lite omsorg egentligen) istället.

Köpte ett halvkilo Björklunds Hammarby(säljs på Ica i Västeråstrakten) och fick faktiskt till en rätt skaplig espresso. Lite kort tid kanske, strax under 20sek, men fin mjuk smak och ingen obehaglig eftersmak så det var klart godkänt.

Allt kändes såklart lite sketchy och ovant med både ny maskin, ny hörna och egentligen allt annat också men bestående känslan är att det är en fin setup att växa med.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,383
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp