Bilder på våra kaffehörn - BILDTRÅD

conny

Well-known member
Håller med Jonken, av med hoppern och tampern :). Det är en väldigt bra kvarn du har där.


Så här löste jag det på min Anfim Caimano som även den var ett "monster", med en hopper stor som en vattenmelon. Nu går den till och med in under överskåpen:
http://www.riktigtkaffe.se/showthread.php?38088-Anfim-Caimano-projekt/page3

Nu har ju jag inte riktigt dina mekaniska kunskaper :) Men ska plocka bort lite saker. Hoppern vill jag ha kvar för det känns som det skulle bli bönor över hela köket utan :)
 

waqrr

Well-known member
Jävlar vilken nice setup du har där :)

Vart köpte du "ställningen" till V60 kannan?
 
Senast ändrad:

Ppettson

Well-known member
waqrr, jag kontaktade en lokal plåtslagare och gav honom några mått och ritning på hur jag ville ha dom. Det var inga problem att fixa och sen kompletterade jag med gummi på vissa ytor.
 

Ppettson

Well-known member
Jonken, jag skulle nog vilja säga att Leva är lite roligare att leka med och EK43:an för att den är så jäkla stor :)
 

oOTINDRAOo

Well-known member
cbaff9ea788c8b1e0e1f73c565b56ff9.jpg

Hörnet 😃


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

FBygden

Active member
F33E9B58-7615-4DEB-A7C5-32E7B3EBA64C.jpeg
Försöker få lite liv i den här tråden, hur ser er ”hörna” ut?
Här kommer inte alla fall en bild på min.
Själv kör jag numera en HG-1 Prime som kvarn och en ECM Classic PID som espresso-maskin, men mestadels blir det pour-over just nu.
 

edvicii

Member
Bra intiativ FBygden, här kommer bild på min hörna! :)

En Linea Mini med tillhörande kvarn, där jag å andra sidan har svårt att bestämma mig för vilken. Mazzern är mer proportionerligt rimlig men kass för enkeldosering. EK-43:an är orimligt stor men annars det jag vill ha av en kvarn. Det brukar bli att jag alternerar.

Vad tycker du om din HG-1? Finns det möjlighet att komma förbi på en kopp kaffe och prova? :)
 

Bilagor

  • IMG_3231.JPG
    IMG_3231.JPG
    1.8 MB · Visningar: 60
  • IMG_3248.JPG
    IMG_3248.JPG
    2.2 MB · Visningar: 57
Senast ändrad:

FBygden

Active member
Tänkte att det kan vara ett kul sätt att få igång forumet lite, riktigt kul att se vad och hur andra har det i sin hörna.

Grymt, vilken setup du har. Där ligger jag i lä.

Har bara haft min HG-1 ett par veckor än, så det är fortfarande lite smekmånad.
Riktigt nöjd såhär långt, gillar man att mala manuellt kan jag verkligen rekommendera den.
Gick ifrån en Niche innan, smakprofilen är som förväntat ganska lik men första reaktion var överlag lite mer sötma och detaljer.
 

edvicii

Member
Tänkte att det kan vara ett kul sätt att få igång forumet lite, riktigt kul att se vad och hur andra har det i sin hörna.

Grymt, vilken setup du har. Där ligger jag i lä.

Har bara haft min HG-1 ett par veckor än, så det är fortfarande lite smekmånad.
Riktigt nöjd såhär långt, gillar man att mala manuellt kan jag verkligen rekommendera den.
Gick ifrån en Niche innan, smakprofilen är som förväntat ganska lik men första reaktion var överlag lite mer sötma och detaljer.
Härligt! Är den smidig att byta mellan bryggmetoder? Jag misstänker att du använder den både till espresso och pour-over?
 

FBygden

Active member
Japp, byter regelbundet både mellan espresso, pour-over och olika bönor.
Tycker det är riktigt smidigt att skifta. Snabbt, enkelt och förlåtande så jag hamnar sällan helt fel även om jag byter böna till espresso.
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,379
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp