Bilder på våra kaffehörn - BILDTRÅD

rofr72

Member
Skulle kunna vara min maskin

Hej

Är nybörjare här på allt vad Hantverket, kvarnen och maskinen heter. Har pluggat lite info inför första köpet.
Då vissa sambor/fruar e.t.c. tycker det tar förstor plats med maskin+kvarn+matta och annat så kan man föregå debatten med en simulering.

Allt skapat med 'SweetHome 3D'
Programmet är ÖppenKällkod och just espresso-maskinen finns att hämta&importera. Någon koncept-kvarn har jag inte hittat.
Det fina med detta är att du kan "gå runt, och titta" i köket innan köp. Samt om du skulle bygga om ditt kök så kan du simulera detta med.
Så kan det se ut hos oss.
kok_med_espresso_draft.jpg

länk-referens:
http://www.sweethome3d.com/sv/
 

Victor S

Well-known member
Här är min lilla hörna "in progress" minus diverse moka och pressar. Fattas bara en espressomaskin och en bussig kvarn :)

20141128_223948.jpg
 

oOTINDRAOo

Well-known member
e1d3846923cd36e1421c3bfe9f42dc3c.jpg


Med nyanländ Giotto. :-D
 

DeeKay

Member
Tills dess att nybörjaren (moi) kvalat in sig till köket så får min hörna bli i groventrén.... :wub:
IMAG0349.jpg

...fast egentligen har vi lite ont om plats på köksbänken, jobbar på det.
 

svantesson

New member
Varit aktiv observant på forumet ett tag, men tänkte nu ta det stora steget in! Och vad är då en bättre början än att visa upp mitt kaffehörn!
IMG_2113.jpg

Slänger med en närbild på cappuccino'n också!
IMG_2116.jpg
 
Senast ändrad:

stefanolo

Well-known member
L1ochMSJ.jpg

Londinium I och Mazzer Super Jolly.

@oOTINDRAOo: Vad härligt att se en välutrustad kaffehörna där det verkar vara lite action. Skoj att du går all in och håller på att modda din Super Jolly. Jag ska fixa "svepstjärnan" i dosern" så att den lämnar så lite kaffe kvar i dosern som möjligt, en "elvinator"/liten pip så att kaffet landar rakt ner i pf och inte flyger till vänster, och sist ett plexiglasrör som hopper/bönbehållare.
 

Anders

Well-known member
Hej
Lägger upp en bild på kaffehörnet. Har uppgraderat från en Gaggia TS som vi var riktigt nöjda med till en La Marzocco GS3. Använder Mazzer Major E som kvarn.

Visa bilaga 13443

Allt gott / Andreas

Vad är det för hopper du har? Är det mini/short-hoppern till Mazzer Mini eller har du hittat ngt annat? Tycker mig ha förstått att den eg. är något för liten för Major
 

Ampalang

Well-known member
Det där med IKEA´s tavelramar kommer jag stjäla snarast möjligt!
Perfekt då dem inte tillåter att samla för mkt grejer på då jag är expert på att belamra alla ytor med diverse kaffetillbehör.
 
Topp