Vad dricker du helst?

Vad dricker du helst?

  • Ristretto

    Röster: 33 16.1%
  • Espresso, doppio

    Röster: 82 40.0%
  • Lungo

    Röster: 2 1.0%
  • Americano

    Röster: 3 1.5%
  • Macchiato

    Röster: 19 9.3%
  • Mezzo, Maracchino

    Röster: 5 2.4%
  • Cappuccino

    Röster: 42 20.5%
  • Caffè latte

    Röster: 17 8.3%
  • Latte macchiato

    Röster: 1 0.5%
  • Te

    Röster: 1 0.5%

  • Totala väljare
    205
A

admin_old

Guest
Skiljer sig forummedlemmarna från den grå massan i caffè latte-Sverige?
 

johey

Well-known member
Jag kan tyvärr inte välja något av alternativen, eftersom jag helst dricker en cappuccino eller caffè latte på morgonen och espresso resten av dagen, så jag får låta detta inlägg stå för mitt svar. ;)
 

Asprilla

Well-known member
Jag kan tyvärr inte välja något av alternativen, eftersom jag helst dricker en cappuccino eller caffè latte på morgonen och espresso resten av dagen, så jag får låta detta inlägg stå för mitt svar. ;)


du får tänka såhär; att du om någon bisarr anledning var tvungen att välja, för att du bara fick dricka kaffe i en form resten av livet. vad skulle du välja då? :)
 

mag

Well-known member
Kul tråd, men kan man inte lägga till antal koppar?
Håller med om att dagens första kopp nog oftast blir en med mjölk, ibland americano, men skulle man göra statistik på alla mina koppar blir det säkerligen en övervikt på oblandat!
Totalt blir det ca 2-3st om dagen (á 14g, dvs kan delas), det är nog ungefär vad magen klarar av, om man inte står och leker med bönor o sånt, då blir det en hel del klunkar här o där :)
 

arto

Well-known member
Jag försöker ju göra espresson med det blir alltid korta sådana. Så det är väl dom jag inte skulle kunna leva uten ^^
 

Massiv

Massivo utan o
svår fråga...om man måste välja så blir det espresso,singlar.Men en normal dag börjar med en cappu så fört jag går upp,sen innan jag åker hemifrån blir det en enkel elr ibland dubbel espresso....sen går man och väntar på efter lunch kaffet!!Det blir oftas en enkel och en latte take away....yalla yalla!! och efter det går man och väntat på att man ska kunna åka hem med gott samvete,när arbetssamvetet är mättat dunkar man hem för att styra ihop typ en cappu och mellan 2-3 enkla espressos........Tror det kallas bland missbruk!!?
 

treefinger

Well-known member
Rejält uppskrämt korta dubbla brukar det bli för egen del.. personligen tycker jag att espresso ska kännas lite oljig i munnen.
 

Peter

Well-known member
Jag kan bara hålla med -- kaffet skall vara starkt och oljigt... Jag fick med ett trippelfilter till min bottenlösa filterhållare, om jag gör en kort trea får jag en schysst tvåa. :) Oavsett om jag skulle få för mig att variera mig under dagen blir "median-kaffet" en dubbel espresso.
 

Furioso

Active member
Dagen, om den ska bli bra, bör börja med en ristretto på stående fot under tiden som jag gör i ordning en cappuccino. Under dagen blir det sedan ett antal espressi.
:coffee:
 

Ignatius Riley

Well-known member
Svårt, för att inte säga omöjligt, att rösta.

För min del är det nog jämnt lopp mellan enkel espresso och long black. Och te på morgonen.
 

demo

Well-known member
Slå på maskin när ja vaknar för att sen köra två enkla, en som går i en espresso kopp och en i en cappu kopp. Espresson dricker jag medans jag står och fixar min cappu.

Sen blire inge kaffe förrän fram till senare på dagen ja kommer hem från skolan och kör en dubbel, för att senare oxå köra en dubbel efter träningen och maten.

Så ser en perfekt dag ut för mig.

Är de helg kan ja vara uppe lite längre och ligga i soffan och smutta på en enkel och en cappu med lite kexchoklad och maryland cokies.
 

robbowan

Well-known member
Jag saknar fortfarande den blend vi hade på BonTon i Leura. Kom från en lokal förmåga som heter Dean Morgan på Morgan Green Coffee.

Guatemalan Huehuetenango, Brasil Macubas Ruby, Sumatra Mandeling ‘Blue Batak’, Ethiopian Limu, Indian Monsoon Malabar Nuggets.

När Greg stod vid spakarna... Damn good coffee!
 

robbowan

Well-known member
Tja, till frukost gärne en dubbel Capp i en liten kopp (med kanel snarare än kakao - men det är många ställen som inte kör med längre), efter maten en dubbel espresso eller macchiato, strökaffe snarare macchiato än espresso.

Har bara blivit så... Kanske har farsans "en droppe mjölk tar bort garvsyran" fastnat i bakhuvudet. Hehehe...
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp