Stockholm Barista - S:t Göransgatan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

hellbarber

Active member
Var där i går kväll(St Göransg) och den blonda smala tjejen jobbade. Hon serverade mig en mkt bra Espressino.. de verkar ha fått lite bättre ordning på grejorna nu när det varit öppet ett tag..
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Ja, Barista har stängt. Men det ska, vad jag vet, fortfarande gå att dricka kaffe där. Har något svagt minne att det var något från Sosta som har öppnat i lokalen. Kanske dags för ett besök igen :)

Jag trodde att Barista fanns kvar inne på NK, men enligt nk.se så heter espressobaren numera Nordiska Espresso.

Edit: Det verkar vara så att Barista har bytt namn till Nordiska Espresso. Det är samma ägare dvs Lindvalls Kaffe. Troligen beror namnbytet på att deras andra enheter (franchise) dvs. Åre och St Göransgatan har gått i graven och det blir fräschare med ett nytt varumärke.
 

Coffeehead

Well-known member
Stämmer Henrik, Pino och Herman från Sosta Jakobsbergsgatan har öppnat sedan en tid i Baristas gamla lokaler. Det är väldigt mycket Sosta över stället men det heter Poli Caffè om jag förstått rätt. De körde sist jag var där med Moak men jag skymtade påsar från både Bristot och Monteriva bakom disken så de håller kanske på och provar sig fram.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,700
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp