Stockholm Barista - S:t Göransgatan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Santa

Active member
Som sagts tidigare här http://www.riktigtkaffe.se/showthread.php?t=2036 så håller de på att öppna här på S:t Göransgatan. I fönstret har det suttit en lapp med "öppnar i november" ett par månader men nu verkar det hända saker. Det har målats en del på sista tiden och i morse när jag gick förbi och kikade in mellan brunpappen de hängt upp för fönstren höll en man på att packa upp dricka till ett kylskåp. I bakgrunden stod en maskin med blå displayer, kunde inte se närmare vad det var för något.

Jag gissar på att de kommer öppna inom några dagar, sedan får vi se vad det är för ställe.

/S
 

niad

Well-known member
Jag måste säga att efter att ha läst deras stora ord på hemsidan så känns det som att om man får dåligt kaffe eller skum m.m. så skall de få reda på det.

Man kan inte gå ut och slå sig för bröstet som de gör och sen inte leverera. På deras egen utsago låter det som att de skall frälsa landet och äntligen ge dem riktigt kaffe. Hoppas fler av de som bor i området kan testa och låta dem veta hur kvaliteten verkligen är. Skicka dem på studiebesök till nåt riktigt bra ställe om ni inte får kaffe som är bra är mitt tips.
 

treefinger

Well-known member
I Uppsala kör de, som jag nämnt i en annan tråd med La Marzocco och personalen verkar ha en kompetens över medel-svensson-caféet, har fått en ruskigt bra take away cappuccino där en gång. Men det var som sagt i Uppsala, när de var alldeles nyöppnade.. tror de har legat av sig lite nu.

Ursäkta sidospåret, men det var iaf lite on topic då det handlar om Barista-kedjan.
 

Sealion

Active member
Var där ikväll, det var en CQ. Tror de måste köra in sig på maskinen lite... dubbeln var ok, inte mer. Trevligt bemötande dock.
 

Sealion

Active member
Måste luska reda på K-holmens bästa espresso, kaffet på jobbet är odrickbart och jag hoppas på Barista. Annars får man väl masa sig över till Rörstrandsgatan!? Nån som har koll på bästa kaffet kring Fridhemsplan?
 

Massiv

Massivo utan o
..om man tar namnet Barista då ska man vara jävligt grym tycker jag,men har hört rykten om att man inte lever upp så att säga...
 

Massiv

Massivo utan o
...jag ska själv gå dit och prova men tycker att man ska kunna sin sak innan man sätter igång,skulle knappast anlita en hantverkare och hoppas att han ska bli varm i kläderna under arbetets gång...eller?
 

mumrik

Well-known member
Treefinger du tänker nog på Barista Fairtrade i Uppsala som kör bra fairtrade kaffe på LMfb80. Barista sweden är nåt annat. Som en löjlig Italiensk-Svensk variant på Waynes coffee med samma koncept som CQ maskin och dåligt billigkaffe. snark... Men det är ju nära till Mellqvist därifrån!
 

Lars

Well-known member
Treefinger du tänker nog på Barista Fairtrade i Uppsala som kör bra fairtrade kaffe på LMfb80. Barista sweden är nåt annat. Som en löjlig Italiensk-Svensk variant på Waynes coffee med samma koncept som CQ maskin och dåligt billigkaffe. snark... Men det är ju nära till Mellqvist därifrån!

Ja, det verkar ju inte vara samma kedja, men det blir lite märkligt med så pass lika varumärken.
 

Sealion

Active member
Fan Mumrik... det lät deppigt. Inget att ha alltså, inte ens värt att ge dem en chans!? Mellqvist även för K-holmsborna då...
 

Santa

Active member
Sealion:
Här på hörnet S:t Eriksgatan/S:t Göransgatan där jag jobbar (och bor ett kvarter bort) Burkar jag hamna på Fix eller Bagel Deli... Båda har hållit en bra nivå men rätt vad det är så står det en ny bakom spakarna och då blir det inte alltid rätt. På Bagel Deli så kör de J & N Isola och Bella, som de mal direkt i PF med en finurlig dubbelkvarn.
Vågar du inte lämna ön (hemska tanke) så kan du ju alltid knalla ner till Alfons på Schelegatan ...eller hoppa in i teleporten till Fattoria Italiana http://www.riktigtkaffe.se/showthread.php?t=2403

...Ja detta var väl lite OT men vi öbor måste hjälpa varandra.

/S
 

Sealion

Active member
Bra tips Santa, tack! Dessa skall testas. Lämnar om än motvilligt ön ibland. Dagens intag har hittills varit följande: En enkel macchiato och en medtagen cappucino på Barista imorse (bättre än gårdagens, annan hantverkare vid spakarna). En strålande dubbel macchiato på Mellqvist vid lunch. Har hittills lyckats hålla mig från kontorets rävgift men nu börjar beroendet göra sig påminnt igen... Bagel Deli säger du...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp