Här finns alla butiker som säljer råkaffe

Brunabönor

Well-known member
Gjorde en liten beställning själv idag.. Gillar att det går beställa hektovis, på kilot blir det ju "spill".

Släng ut en "gallup" med olika alternativ och fråga här vetja..
 

Brunabönor

Well-known member
Tyvärr är enkilospåsarna mina billigaste påsar... :eek:hmy:

Hur mycket får du in i en sådan påse?

Hämtade ut mitt paket idag och har hunnit rosta en batch av Huila som jag för ca 2 år sedan köpte färdigrostad på Kahls, och tyckte att det dög som ett hyggligt kaffe.
Nu när jag smakat av och fann rostningen något under det jag köpt innan så tycker jag att det fan smakar bättre än jag mindes det.

Jag lär beställa mer av den varan, och äntligen går det få tag på 250 grams ventilpåsar.

Har du någon mer sort du funderar på att ta in?
 

Jonken

Well-known member
Ja, hade bara inte hunnit kika igenom sortimentet ordentligt igår.
Till synes kan man köpa alla deras bönor antingen som "White Elk" eller Koppar, med undantag för
https://whiteelkcoffee.com/kop/rakaffe/indien-plantation-aa-ekologiskt-rakaffe-1-kg/ och
https://whiteelkcoffee.com/kop/rakaffe/etiopien-yirgacheffe-beloya-ekologiskt-rakaffe-1-kg/ - men det kanske är från tidigare sortiment?

Extra roligt i alla fall när man kan jämföra sina resultat med rosteriets. Jag hade en prenumeration ett tag och tyckte att de gjorde stabil mellanrost. Tror att jag har smakat det Brasilianska och det var en av de bättre, trevligt söt bärtorkad böna.
 

Jonken

Well-known member
Ser ut som att en gammal favorit - rostakaffe.se - har försvunnit. Rosteriet verkar finnas kvar med annat namn, kanske har bytt ägare.

Provade Beloya från White Elk, gott tycker jag. Annars var bönorna från Shokunin lite extra prisvärda, så länge man köper mycket. För >5kg tycker jag Falcon Micro verkar intressant också, nu utan tull.
 

bauta

Well-known member
"NU BLIR TVÅ TILL EN! FRÅN IDAG DEN 3 JUNI GÅR ROSTAKAFFE.SE OCH RAWCOFFEE.SE IHOP TILL EN OCH SAMMA BUTIK. FORTFARANDE LIKA GOTT KAFFE MEN SKICKAT FRÅN EN ANNAN ORT. "
 

Jonken

Well-known member
Hmm, tyckte nog att rostakaffe.se höll bättre kvalitet än det jag provade från rawcoffee.se - men de kanske har förbättrats sen dess. Priserna ser i alla fall ut att vara betydligt högre.
 

Jonken

Well-known member
Ja - det gäller även Drop Coffee, Kafferäven, Koppar (White Elk), Limhamns och säkert fler rosterier om man frågar (t.ex. Hälla och Edmans bönhus). Det roliga då blir ju att man får något att jämföra sitt hemrostade med. Kan inte rekommendera färdigrostat från Shokunin tyvärr, de kör i alla fall med en stil jag inte uppskattar (underutvecklat skulle jag säga)
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,376
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp