Här finns alla butiker som säljer råkaffe

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Men då åker du väl på frakt? Det gör du ju inte om du handlar lokalt.

Jo. För jag måste ju frakta mig själv och min bil ett par mil in till stan, betala parkeringsavgifter och sedan frakta hela härligheten tillbaks till hemmet.

Pengamässigt kan det bli liiite billigare jämfört med postfrakten, men så går det ju åt en timme ochså. Och tid är pengar, så det ska inkluderas i kostnaden att handla lokalt.

Ska de dessutom beställa någon bönsort som jag ska hämta vid ett senare tillfälle så blir det dubbla resor, och då kanske det rentav skulle ha blivit billigare att beställa från nätet via Kaffemaskinen till att börja med. ;)
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Kaffemaskinen, fast deras hemsida är väl inte updaterad?

... hint, hint, Cheffie... ;)

(Så får vi verkligen hoppas att den inte är updaterad just nu då, den var inte det sist i alla fall...).

Alla har inte lika lite att göra som du om dagarna (hint hint ;)), och sitter heller inte vid en dator dygnet runt. Vi prioriterar våra fysiska kunder först och främst. Saker får ta den tid det tar.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Hehe, cool. Kanske det finns en lista med bönsorterna som finns? Som man bara kan få som en enkel textfil med namn, storlek på förpackningar och priser?

I så fall kan man ju lägga till Kaffemaskinen i webshoplistan med tillägget "Lista över kaffesorter fås via email" eller något sådant.:)

Och jag har faktiskt massor att göra om dagarna, jag passar bara på att smita hit små snabbisar när filmrullarna ändå spolas tillbaka. Det kallar jag för en förmån i arbetet (att kunna kika på riktigtkaffe hela dagarna i ända) :D
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
<OFFTOPIC>
Det där måste du ta upp som förmån i deklarationen! Hört att många från skatteverket är här på forumet (ja det är sant!) och klockar olika användare för att på så vis få ett underlag till förmånsbeskattningsvärdet.
</OFFTOPIC>
:D
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Way cool! Ska fixas omedelbums. ;)
Dock står inget om vilken mängd kaffe det är per enhet (vad jag hittade).

Jag förstår att det är per hekto, men det är bra om det tillkommer vid nästa updatering.
 

wesaft

Well-known member
Jo, står "Pris per hekto" om man klickar på "Läs mer"
moderatorer ni får gärna ta bort onödiga inlägg sen :)

edit: Bra att man kan köpa små volymer och testa sig fram.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Den har fungerat tidigare, men nu står det:

"Hjemmesiden er under ombygning, men vil snart være klar igen med nyt og spændende indhold. Send en mail på ts@rvsp.dk for yderligere information, eller ring på 2146 0755."

Klantig ombyggnad om det drar ut på tiden....
 

Torminator

Member
Birger Jarl Kaffe & The tradition
Birger Jarlsgatan 90
Telefon: 08-244050

Mycket trevligt och personligt bemötande. Har också en hel del te.
 

hippokid

Well-known member
Gamla stans te- och kaffehandel
Stora Nygatan 26
08-20 70 47
www.teokaffe.se

uppdatering:
Var där och köpte råkaffe idag. Relativt många sorter, förutom de som finns utlagda på hemsidan har han ett flertal J&N-bönor hemma. Även Zassenhaus-kvarnar igen (men ack så dyra)!
 

Jemo

Well-known member
KG, du som har beställt råkaffe från sweetmarias, var frakten dyr?

deras utbud och priser verkar ju tilltalande.
 

zix

Well-known member
Det blir en del i frakt. Jag vill inte beställa själv därifrån av just den anledningen. Tull ska man väl dock slippa.
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,632
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp