Sidan 13 av 15 FörstaFörsta ... 31112131415 SistaSista
Resultat 97 till 104 av 113
    Junior Member
    Reg.datum
    jan 2015
    Antar att du med "woc i Göteborg" menar mässan world of coffee?
    Mauritz var dock ett bra tips, jag har rätt nära till Herrljunga så det kan vara värt att åka dit en sväng.
    //Henrik

Senior Member svartvests avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Ja det var kaffemässan i Göteborg..var totalt hög första dagen och smakade och pratade och lärde mig en hel del. Har släkt i Vårgårda så jag passar på att snäppa förbi Mauritz i Herrljunga. Han har ett bra brukskaffe, har även beställt från Alexander Ruas men det var level up och från 90+ fantastisk kaffe!!

Junior Member
    Reg.datum
    jan 2015
    För egen del är det nog mest brukskaffe som gäller än så länge eftersom jag fortfarande har mycket att lära mig om rostning innan jag känner att jag kan göra riktigt finkaffe rättvisa.
    Tack för tipset om Ruas, jag hittade en del spännande finkaffe via Drop Café's hemsida som jag faktiskt blev sugen på att testa, frågan är såklart bara om upplevelsen är värt priset men det är väl såklart en smaksak...

Talking

Citat Ursprungligen postat av Jonken Visa inlägg
    ...Annars tycker i alla fall jag att priserna är väl tilltagna för det mesta, rostakaffe.se och humlegårdens ekolager är de rimligaste jag har funnit, men verkar som att ekolagret satsat på dyrare bönor och bantat sortimentet ytterligare i höst..
    Det kommer snart in fler sorter hos Humlegårdens Ekolager och då ett antal som ligger runt 100 kr kilot. De tre sorter som än så länge har lagts upp är våra toppkaffen (Kenya AA Getuya, Kenya Konga och Costa Rica Alejo Castro Red Honey).

Henrik
    Kaffeansvarig Humlegårdens Ekolager

Senior Member svartvests avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Humlegården har erfarenhet och kunskap kring bryggning och tappkärl, är det inte dags att ni blir ledande på Nitrokaffe också till bar och konsument...;-)

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Visa inlägg
    Det kommer snart in fler sorter hos Humlegårdens Ekolager och då ett antal som ligger runt 100 kr kilot.
    Uppskattas

Att uppdatera förstasidans inlägg vore en bra idé ja.
    Jag köper mest från http://www.rawcoffee.se nuförtiden, finns i Partille, har bra priser och fraktfritt över 3 kg, så ingen extra moms på det, och 3 kg för lite styvt 300 är väl inte omöjligt att knåpa ihop, ens om man är student. Det är bra kvalitet och varierade sorter, snabbt levererade till ett bra pris, och han har fokus mot hemmarostare. Jag tycker han träffar helt rätt för såna som oss som huserar på det här forumet, och hoppas att många upptäcker honom, och att det går tillräckligt bra för att han ska kunna fortsätta länge.
    I väntanstider

"Momsfritt" Betyder det att du bestæller från Norge?
    Jämnas høgre fraktkostnad då ut av att Svensken moms ej skall betalas vid export?

Sent fra min Moto G (5) Plus via Tapatalk

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •