Ska "Böna" i signaturen vara favoritböna eller den som man har i kvarnen?

Vad gäller för fältet med "Böna:" i signaturen?

  • Det ska stå "Böna:" och man ska skriva in sin favoritböna (om man vill).

    Röster: 8 25.0%
  • Det ska stå "Favoritböna:" och man ska skriva in sin favoritböna (om man vill).

    Röster: 13 40.6%
  • Det ska stå "Böna:" och man ska skriva in vad man har i kvarnen just NU, och hålla det updaterat.

    Röster: 11 34.4%

  • Totala väljare
    32

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
OK, så till en livsviktig fråga. Frågan om en böna.
I våra signaturer kan vi numera fiffla in vadm an har för maskin, kvarn och böna. Jag tänkte att "Böna" skulle vara vad man har för favoritböna...

Dels eftersom det är det som jag tycker är intressant och dels för att jag tycker det verkar vara ett pulande att hålla på och ändra på det varje gång man byter bönor i kvarnen.

Vad tycker alla medlemmar, egentligen?
Ska det vara vilken favoritböna man har, eller ska det vara vad man råkar ha i kvarnen för tillfället?

Ska det vara favoritböna, ska man i så fall ändra på texten från "Böna:" till "Favoritböna:"?

Personligen tyckte jag att det ser ut att bli lite för långt med favoritböna... ser snyggare ut med böna. Men jag kanske tänker som en ärta?
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Wow, hur länkade du till mitt i tråden? Kul att veta. :)
Man ska i så fall läsa tråden från inlägg 5, där diskussionen om bönan startade... ;)

Japp, en totalt livsavgörande apviktig strunttråd. Men kul och intressant, här ska filas och fifflas så forumet passar smaken som majoriteten föredrar.

Nämligen Macciatos av egenrostade bönor. :lol:
 

treefinger

Well-known member
Wow, hur länkade du till mitt i tråden? Kul att veta. :)

Om jag ska vara helt ärlig, vilket jag helst undviker i den mån det går, så måste jag säga att jag inte har en aning om hur jag gjorde det. Visste inte ens om att det blev så?

EDIT: Jo, nu kom jag på det. Man trycker på "senaste inlägget i tråden"-länken.. då kommer man ju direkt till senaste inlägget. Då läggs en extra post-variabel in i adressfältet som länkar till den tråd man syftar på. På så vis hoppar man direkt till den posten man vill.
 

wesaft

Well-known member
uppe till höger vid varje inlägg finns en nummerlänk, i detta inlägg "#5"
bara att skicka med den länken.
 

wesaft

Well-known member

Rated

Active member
Det skulle ju kunna vara användbart att döpa om ankarna till 1, 2, 3, 4 osv eller helt enkelt lägga in en länk till ankarna tillsammans med posten för att enkelt kunna länka till svaren. Är inte så knepigt för admin att fixa heller, en rad kod på sin höjd :)
 

Form

Well-known member
Kan man tänka sig texten böna med en förklarande mouseover? Har för mig det heter mouseover.
 

johey

Well-known member
Jag röstade för Böna: och att det ska vara ens favouritböna. Dock tycker jag inte att den informationen ska stå över huvud taget. Maskin och kvarn tycker jag dock kan vara intressant. Korta inlägg får så onödigt mycket whitespace när det är mycket information i vänsterspalten.

Däremot skulle jag kunna tänka mig att det kunde ligga i en gömd <div> som visas om man klickar på en länk. Alltså, iställetför Maskin, Kvarn och Böna så finns det en länk som heter något i stil med "Mer information" och när man klickar på den så väcklas det ut en detaljerad inforuta, lik den vi har nu. Fördelen är att man då kan ha massor av information där utan att det stör, i och med att den bara syns i de fall man verkligen vill se den.
 

wesaft

Well-known member
Ännu bättre tycker jag.
Regdatum och antal inlägg kan man klara sig utan ocskå, men orten tycker jag är kul att ha kvar.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,666
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp