Ska "Böna" i signaturen vara favoritböna eller den som man har i kvarnen?

Vad gäller för fältet med "Böna:" i signaturen?

  • Det ska stå "Böna:" och man ska skriva in sin favoritböna (om man vill).

    Röster: 8 25.0%
  • Det ska stå "Favoritböna:" och man ska skriva in sin favoritböna (om man vill).

    Röster: 13 40.6%
  • Det ska stå "Böna:" och man ska skriva in vad man har i kvarnen just NU, och hålla det updaterat.

    Röster: 11 34.4%

  • Totala väljare
    32

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Regdatum och antal inlägg kan man klara sig utan ocskå, men orten tycker jag är kul att ha kvar.

Är du allvarlig eller skojar du?:huh:

Orten är väl rätt ointressant, hur många inlägg någon har skrivit och hur länge man varit reggad är ju däremot relevant. Tror inte jag har sett något forum där de posterna inte är med.
 

wesaft

Well-known member
Nej, jag skojar inte. Det kan vara skönt att inte folk stressar och skriver onödiga inlägg. Så kan folk försöka komma ihåg varandra för vad de skriver och inte hur mycket, lite trevligare helt enkelt :)
Kontaktinfon som du säger skulle man kunna ha under den allmäna profilen.
 

lupoo

Well-known member
Tycker att reg.datum är den information som känns "minst viktig" i denna fråga. Håller med att det kan bli lite myckt ikoner som inte är till så stor nytta, kan ju komma åt dessa via profilen. Nu när jag är igång och tycker så saknar jag redan "set-up" profilen, var bra info (inte för att "dömma hunden efter pälsen" men lite åt det hållet) gav lite känsla av hur "djupt insyltad" personen är i kaffeträsket. Ahh ni fattar eller :huh:
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
WTF? Nu ser jag varför det ser ut att vara så tomt!
Inte ens signaturerna är ju med längre...

Molarin, detta måste väl ändå vara ett skämt?:unsure:
 

lupoo

Well-known member
har en idé. kommer imorrn!

(men nu finns infon i dropdown-menyn under användarnamnet...)
Naajzz:D
Snygg lösning.
Får se vad Du har i bakfickan till imorrn. Sov gott!

BTW: Saknar "Längst upp på sidan" knappen.

ps hittade en längst ner på sidan :blush: men jag saknar fortfarande den som fanns i vänster menyn ds
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Hmmm, ja det sparar 3 rader i utrymme på korta inlägg.

Tar man bort ikonerna för ICQ och annat och tar tillbaka utrustningen så blir det väl ungefär som det är nu? Ta bort den där som visar vilka som är online och att man kan anmäla ett inlägg så sparar man mer rader, det går ju att anmäla med ett vanligt PM eller liknande ochså.

Jag misstänker att ingen kommer att hitta den informationen under användarnamnet om man inte läser om just den funktionen i en tråd. Jag hade då aldrig tänkt tanken att klicka på användarnamnet...

Användarnamnet i en mindre textstorlek skulle ochså spara in lite på utrymme (om man nu ska tokjaga utrymme... Det går ju faktiskt att scrolla, eller att ha högre upplösning. ;)
 

johey

Well-known member
Ja, IM-ikonerna känns grymt överflödiga. Jag tycker de hör hemma i profilen, om de ska finnas. Regdatum likaså. Antal inlägg tycker jag dock är skoj att titta på, men det har ju egentligen inte så mycket relevans till inlägget. Det kanske också hör hemma i profilen.

Bäst tycker jag dock, återigen, vore att ha all information utskriven i ett osynligt block, som visar sig när man klickar på en länk. Det bör vara ganska enkelt fixat (genom att hacka in ett litet javascript i temat, vars uppgift är att växla mellan display:none och display:block på den <div> som är knuten till den länk man trycker på).

Tillägg: Oj. Jag missade en hel sida med nya inlägg innan jag skrev detta. Ska kolla vad det är som är den snygga lösningen. Det låter som att det har hänt något bra. :)

Tillägg 2: Aha, ja jippi! Ungefär exakt så. :D Jag skulle även vilja flytta IM-ikonerna dit, och varför inte Regdatum, Ort och Inlägg också? Kanske man även behöver lägga till någon symbol efter användarnamnet, som visar att det gömmer sig mer information bakom? Å, förresten, nu vill jag ändra min röst i denna tråd från Böna till Favouritböna, vilket ändrar den nuvarande ställningen från 7-7-6 till 6-8-6 med fördel för Favouritböna. :)
 

Molarin

Well-known member
Å, förresten, nu vill jag ändra min röst i denna tråd från Böna till Favouritböna, vilket ändrar den nuvarande ställningen från 7-7-6 till 6-8-6 med fördel för Favouritböna. :)


Fixat! ;)

Fast "Favoritbönblandning" kanske är mer rättvisande? Eller kör ni bara single origin?
 

johey

Well-known member
Tack! :D Favouritkaffe kanske? Tillsammans med en förklaring i samband med att man matar in värdet så lär det inte kunna misstolkas. Å andra sidan tycker jag nog att böna i singular låter rätt ok även för en blandning.
 

Marv

Well-known member
Ehhh...nu kanske jag är förvirrad men vad blev det till slut. Skulle det vara det kaffe man har för stunden eller favoritkaffet ?
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp