Kaffegalningen (tidigare Mr Isomac)

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
OK, kanske ska dra en kort vals om mig själv jag med då.

Jag heter Kent och jag är 31 år. "Heeej Keeent..." [Anonyma Koffeinister redigerar inlägget]

Jag gillar Kaffe. Helst Macciato, hur det nu stavas, men även en god espresso slinker ner titt som tätt. Cappuccinon var jag galen i förut, nu tycker jag de är smaklösa i jämförelse med mina himmelsa Macciaton som jag avgudar. ;)

Min avatar är söt, och jag är lika ilsken och argsint som jag ser ut att vara [nej, Kent, du ÄR en trevlig prick - AK redigerar] Det roliga med avataren är att jag ser ut att vara helt galen, fast jag inte är Helt galen. Bara lite. :D

Forumist är jag och petar in ett öga i X antal forum X antal gånger dagligen, en del tycker kanske att jag bor här, men nej, jag bor hemma. Hemma hos mig själv i mitt hus, tillsammans med min fru och två döttrar.

Till vardags (Ehhh, OK, alla dagar) driver jag mitt företag www.uppsalabildteknik.com och sitter framför en dator nästan jämt, så därför har jag ett hököga på det här forumet allt som oftast.

Vad sysslar jag med på Uppsala BildTeknik då? Jag digitaliserar och överför alla Era gamla filmer till DVD skivor, jag är bäst i Sverige på det och så är det. Vi vann ett test i en tidning nyligen, har kunder runtom i Europa och jag är väldigt nöjd med att mina kunder är nöjda. Det ger mig ett gott samvete att ha hjälpt folk med sina gamla filmer och när man får email från folk som tackar en och berömmer kvaliteten så brukar jag fira med en god Macciato. Helst av färskrostade bönor.

För rostar kaffe, det gör jag ochså. Nästan dagligen (därför vill jag ha en rost med större kapacitet...). Jag hade riktigt seriösa planer på att börja sälja färskrostade kaffebönor men blev nerskjuten av myndigheterna och vansinniga krav på "slakthus/300 personal i arbetsstyrkan/ebolavirusöverallt-regler" så de planerna lade jag åt sidan. Rostar bara för eget behov nuförtiden och nyrostade kaffebönor är fantastiskt gott (om bönorna är bra och rostningen bra, såklart...).

Vad mer? tja, jag behöver sova väldigt lite om nätterna, så undrar Ni varför ina inlägg kommer mitt i natten så beror det på att jag sitter och forummar och lirar poker. Eller jobbar och scannar film.

Vadhelst som får livet att leka. :)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Ah, tackar tackar! Kan bli kul det här. Verkar vara ett rolig forum och vi får se när jag hinner komma med inlägg nummer 3 till forumet. :lol:
 

treefinger

Well-known member
Intressant det här med sena presentationer förresten.. jag har inte kommit mig för en sådan än, kanske har du nu banat väg för sega veteraner :)
 

mag

Well-known member
Det är modigt att slänga in en presentation efter +500 inlägg, som att vi andra som också hänger här kanske fått lite förutfattade meningar som man får tillfälle att totalförändra härmed...
Men efter att ha sett ditt fantastiskt välutrustade kök har vi ju förstått att du tar tillberedningen av kaffe på största allvar (man blev ju nästan lite knäsvag och avundsgrön i ansiktet) så det är glädjande att du nu äntligen kommit ut ur skåpet! Välkommen ;)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp