Vad tycker du om RiktigtKaffe 2.0?

RiktigtKaffe bättre eller sämre efter uppdateringen?

  • Skitbra!

    Röster: 27 31.8%
  • Jo, lite bättre är det nog.

    Röster: 34 40.0%
  • Jag bryr mig bara om kaffet.

    Röster: 7 8.2%
  • Lite sämre än innan.

    Röster: 10 11.8%
  • Det här suger!

    Röster: 3 3.5%
  • Tapeten ger mig huvudvärk!

    Röster: 4 4.7%

  • Totala väljare
    85

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Skitbra! :D



EDIT: Nu slänger jag in tips och förslag hejvilt i alla trådar... Men när man får email om inlägg i trådar som man bevakar så får man ingen fungerande länk till tråden ifråga... Vore bekvämt. ;)
 

Massiv

Massivo utan o
har inte hunnit sätta mig in helt i "det nya".....är lite rädd!!..men än så länge kan jag inte klaga...;)...men en eloge till dig Molarin för ditt otroliga engagemang...peace n love!!
 

treefinger

Well-known member
Jag tycker det är riktigt bra. En liten detalj jag själv kanske skulle vilja ha är att man byter ut "Bönor" mot typ "Favoritböna".. hade varit jätteintressant att se vad riktigtkaffefolket har för favoriter för tillfället.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
En liten detalj jag själv kanske skulle vilja ha är att man byter ut "Bönor" mot typ "Favoritböna"...

Nej... Det blir för långt. Vad man har för favoritböna tar jag för givet att det gäller. Det ser snyggare ut som det är nu, när både "Böna:" och vilken böna man väljer att skriva in får plats på samma rad. Har man istället "Favoritböna:" så skulle kanske ens bönsort bli uppdelad på 2 rader. Inte lika snyggt då... ;)
 

treefinger

Well-known member
Nej... Det blir för långt.

... säger han som har följande i sin beskrivning:

Maskin: Mondiale, Bar Version - 29 tecken
Kvarn: Mazzer Mini E, Model B - 29 tecken
Bönor: Egenrostade bönor - straffpoäng för upprepning, bönor två gånger... aj aj..Språkpolistomten är hård idag.


Mitt förslag:
Favoritböna: Mysore Nuggets - 27 tecken.. :)

Men men.. ingen jätteviktig grej.. jag tycker bara att syftet blir tydligare.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
... säger han som har följande i sin beskrivning:

Som allt får plats på en rad. ;)

Jag har inte gjort någon utförlig undersökning, tyckte bara att det såg ut att vara snyggt och pruydligt som det ser ut nu. Alla Maskin, Kvarn, Bönor är ungefär lika långa ochså, så spalterna blir ungefär lika breda.

Nåja, jag har redan postat en omröstning om det, så får vi se hur folk vill ha det!
Eller så gör bara admin som han vill, det visar sig. :)
 

zix

Well-known member
tapeten är nog inget kul i längden, men jag antar att just den inte är så svår att byta?
Resten av siten ser väl fin ut. Känns som ett lyft!
 

Marv

Well-known member
tapeten är nog inget kul i längden, men jag antar att just den inte är så svår att byta?
Resten av siten ser väl fin ut. Känns som ett lyft!


kan bara hålla med. Ser det nya ser bra ut så långt,men tapen ger mig huvudvärk, mwn om det bara är tillfällig över julan så kan jag väll leva med den ;-)
 

zix

Well-known member
fast vid en närmare titt så misstänker jag att det helt enkelt saknas vissa inställningar för stilmallarna. Meddelandeboxarna, medlemsnamnen och lite sånt ser ut som om de saknar sin utseendemall. Men jag har redan emailat molarin om det, det är nog snabbt fixat.
 

Rated

Active member
Är det någon mer än jag som tycker det är lite svårt att se indikeringen för olästa poster i forumen? Det är en så liten skillnad på den svartvita "clipboarden" mot den som indikerar att man har olästa inlägg.
 

cango

Well-known member
föredrog den gamla delen med "aktiva trådar", då rubrikerna var mer utförligare, och gav en en bättre vink vad tråden handlade om.

annars ser allt himla fint - även jultapeten...:)
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp