God Jul! Fick ni några kaffeklappar?

mårris

Well-known member
Jag köpte en Mazzer Mini till mig själv i julklapp - annars var det rätt klent under granen (om man inte räknar en flaska grappa!). Har ni fått nåt kul kafferelaterat?

PS. Om nån är sugen på en i princip oanvänd M203a (den har gått mindrre än ett kilo) kan ni skicka ett meddelande.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Gav bort 0,5 kg nyrostat kaffe, rostat igår.
Beställde 18kg orostade bönor till mig själv, så det kan väl ses som en julklapp (fast de har inte kommit fram än...).
 

Budha

Well-known member
Det här blev min julklapp från päronen =)

zebra.jpg
 

arto

Well-known member
Mr Isomac sa:
Gav bort 0,5 kg nyrostat kaffe, rostat igår.
Beställde 18kg orostade bönor till mig själv, så det kan väl ses som en julklapp (fast de har inte kommit fram än...).

Vilka bönor är det som du har rostat?
 

arto

Well-known member
Vad ska man ha för form på kopparna för att undika kaffefläckar på det fina vita skägget? :shock:
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
arto sa:
Man borde smaka på den där monkey-blenden. Många säger ju att den är finfin

Aha, du har hört det från fler håll? :)

Man kanske skulle köra på ett gruppköp, om intresse finns? Hmmm...
Köper man 2st 9 kilos säckar så kostar kaffet $154.

Sedan blir frakten kanske $150. Frågan om tull tillkommer är ju intressant, jag är osäker. Tillkommer det tror jag inte den blir våldsamt dyr i alla fall.

Totalt skulle det kanske bli runt $300 för 18 kilo kaffe, vilket skulle bli ett kilopris i kronor på 115:- i SEK eller däromkring, med frakten inkluderad till en adress i sverige. Inte våldsamt dyrt (då har jag inte räknat med någon tull).

Dyrare än min nuvarande beställning från Gokaffe, men bekvämt eftersom man får en blandning som man vet är god. Fast inte lika unikt som att komma fram till en egen god mix... ;)
 

ficklampa

Well-known member
en tampningsmatta och en sn där mjölktermometer som man fäster på kannan.
också ett kg av sostas kaffe.
fick en hel jädra drös av koppar som jag slänger upp bilder på senare.
 

lupoo

Well-known member
Kaffebok av Kjaer/Thomsen (ser trevlig ut)
Kaffehandduk snygg
Cappuccino värmeljus luktar skumt

(Skall nog gå och köpa mig ett naket portafilter till mig själv i eftterskott...)
 

mag

Well-known member
1kg Mauro De Luxe... safe men gott.
Längtar redan hem till silvian.
Så gav jag päronen en kvarting av JBs extra aroma vilken jag ser fram emot att prova.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp