God Jul! Fick ni några kaffeklappar?

Budha

Well-known member
Treefinger, frakt är ca 8 Euro sedan kostar dom olika träslagen lite olika, men den jag beställde, zebrano träd kostar 482 ex frakt.
 

Ante

Well-known member
Fick mig 6st av dessa cappucinokopparna... verkar dock vara espressokoppen på bilden
IllyCup.gif
 

svartvest

Well-known member
Ja hur har det gått har tomten varit snäll mot er? Själv har jag inte fått något men grannen har fått en automatiskt maskin... ser fram emot ett kaffegig. En del av julhelgen kanske går till ett nytt filter till AP vi får se.. så har ni varit snälla?
 

Light Head

Well-known member
Mm, fick två böcker. :)

Anne Nilsson - Kaffe en handbok
Anne Nilsson - Kaffe historia, rosterier och baristatips

Skall just börja förkovra mig.
 

David741

Active member
Cafe Benefico (som jag hoppas tar slut så snart som möjligt). :dry:
Julkaffe från Johan & Nyström. :)
Monsun Malabar (som jag gav mig själv i julklapp). :coffee:
 

svartvest

Well-known member
Har varit fruktansvärt snäll under det gångna året...när Musikhjälpen gick så sa jag till familjen att inte köpa något utan att jag skulle få bjuda på auktionen som Åre kafferosteri hade på Tradera. En dag med Per Sveriges bästa barista och en dag med Eva näst bäst i världen på kafferostning...Yes, det blir två dagar kaffe i Jämtland...Jag är laddar!!
 

BloodyMezzo

Well-known member
Jag fick ett paket yard dog (vi kallar det sura hunden för att det är syrligt på ett sätt som inte föll oss på läppen), 4 kg kaffe från Dibar (groupon-dealen) och ytterligare 1 kg blandat "finkaffe" från mina svärföräldrar. Kommer ta ett tag att göra av med. :)
 
Senast ändrad:

robbowan

Well-known member
Jag önskar... Slog sönder min tredje pressbryggare nu i februari. Den gamla standardbryggaren gick i höstas så nu finns "bara" min mokkabryggare kvar.
 
Topp