Uppgradering på gång!!

Molarin

Well-known member
Någon gång under julhelgen kommer RiktigtKaffe.se att stängas för uppgradering. Byte till vBulletin kommer att ske med allt vad det innebär med nya funktioner. Dessutom blir det nya tapeter.

Fotoalbum och länksamling kommer att försvinna men återkomma efterhand i nya skepnader. Alla trådar och inlägg kommer att följa med i flytten, liksom användarprofiler såklart.

Förhoppningsvis blir det inte mer än två tre timmar offline men eftersom det är första gången jag gör något sånt här så vågar jag inte lova något...
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Njaaaaa, ett annat forum som jag hänger på ibland bytte idag till bulletin... Gillar det INTE! Damn!

Kanske har att göra med fontval storlek, färger osv. Men ochså att det ser annorlunda ut med var man placerar användarnamn i trådarna. Allt samlas i samma kolumn, tycker det är mer överskådligt som det är nu med en egen kolumn för info om vem som skrivit ett inlägg och alla inlägg "under varandra" i en egen kolumn...

:(
 

Molarin

Well-known member
Mr Isomac sa:
Njaaaaa, ett annat forum som jag hänger på ibland bytte idag till bulletin... Gillar det INTE! Damn!

Kanske har att göra med fontval storlek, färger osv. Men ochså att det ser annorlunda ut med var man placerar användarnamn i trådarna. Allt samlas i samma kolumn, tycker det är mer överskådligt som det är nu med en egen kolumn för info om vem som skrivit ett inlägg och alla inlägg "under varandra" i en egen kolumn...

:(

Självklart är info och inlägg i skilda kolumner! Gillar inte heller vBulletins default-läge men kör man "classic" så blir det "som vanligt". :)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
En intressant tanke: KOmmer det finnas möjlighetr i det nya forumet att ha intressant info under sitt användarnamn i alla trådar, som på Coffeegeek?

Typ:

Mr. Isomac

Joined: 6 Maj 2006
Posts: 531
Location: Uppsala
Expertise: I live coffee

Espresso: Mondiale Bar Vers.
Grinder: Mazzer Mini E.
Vac Pot: Not yet
Drip: Not yet
Roaster: Iroast-2


Så slipper man ha det i signaturen, har jag för mig att det sabbar sökningar i forumet för man hittar alla som har en viss sak i sin signatur... Inget jag råkat ut för men jag har läst att det är så. dessutom är det snyggare att ha infon under användarnamnet. ;)
 

Marv

Well-known member
spännande mer litet förändring....
Och tack Molarin för all tid du lägger ner på riktigt kaffe... :D
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Såååå. finns det någon möjlighet att ha info om sin utrustning likt coffeegeek i det nya forumet?

Nyfiken, nyfiken, nyfiken.... Nu går jag och tar mig en espresso. :)
Ahhh, äntligen slut på mutbönorna, tillbaka till färskrostat och de smakar mycket bättre. :D
 

Molarin

Well-known member
Det går att få infon i profilen. Ska kolla om jag hittar någon plugin så att den syns i trådarna...

Vilken info ska finnas med? Maskin, kvarn och bönor?
 

Large

Well-known member
Jag tycker att maskin, kvarn och ort är bra att veta när någon ber om hjälp eller har uppgraderingstankar.
Bönor, tja en del byter ju bönor nästan lika ofta som underkläder så det bör kanske inte vara en obligatorisk uppgift iaf :)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Kanske som det är på Coffeegeek? Typ:

Medlem sedan: 6 Maj 2006
Poster: 531
Stad: Uppsala
Expertise: ? Vet inte, beroende på antal poster. Något att ha? Känns inte nödvändigt direkt.

Espresso: Espressomaskin måste vara med.
Kvarn: Kvarn måste vara med.
Vac Pot: Kul att se hur många har en Vaccum bryggare? :)
Bryggare: Vanlig kaffebryggare. Vet inte om jag tycker är såå intressant...
Rost: Kul att se hur många rostar kaffe, och utrustning.. :)
Favorit böna: I så fall vilken böna som är varje persons favorit. Inte direkt vad man har för tillfället, eftersom många byter ofta. Kanske onödigt att ha med bönor alls?
Dricker helst: Espresso, Cappuccino, Macciato, Latte, Ristretto, Dubbel espresso, bara en totalt onödig grej kanske? Känns inte nödvändigt diretk...

Mer förslag? Sågningar av mina förslag? :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp