AA

AA

Skottjägare
Ciao!

Lite info om mej.

Heter Anders men kallas AA av alla jag känner. Är 31 år och bor i Malmö och jobbar som Dautakonsul(t).

Mina intresse förutom kaffe är blandade.
Jag samlar på klockor.
Kör mopperacing.
Fiskar en hel del.
Älskar cigarrer.
Dricker för mycket rödvin och käkar helt för mycket ost.
Älskar choklad (helst från Chuao)

Över till det viktiga.
Min kaffebana började väl när jag var runt 17-18 och flyttade från Malmö till Härnösand för att plugga. Började med Blå Mocca kok mörkrost som än idag är en favorit.
Köpte en billig espressomaskin (krups) runt -94 och hade den till -00 då en FF X1 inköptes (hälften kaffe/hälften design) och strax därefter köpte jag en Silvia med en tillhörande Rocky. Sommaren -05 ringde jag Chris och köpte en Andreja Premium av honom och den har jag nu tillsammans med en Mazzer mini-e (mod. A). Nu ser jag en GS3 i horisonten men jag har inte lyckats övertala mej själv riktigt ännu (men det kommer).
Till brygg kör jag en KB741 och en Solis 166.
Till "press" har jag en Eva Solo.

Det var nog allt.

Ha de´

/AA
 

Lars

Well-known member
Kul med ännu en kaffenörd från Malmö! Jag hoppas att du har möjlighet att dyka upp på nästa kaffeträff!

Var handlar du vanligen ditt kaffe?
 

AA

Skottjägare
Jag brukar stödja "släkten" och köpa av Njutbar men jag köper även på andra ställen. Åker runt rätt mycket i jobbet så det händer att man ser något ställe där man stannar och köper.
Har även en I-Roast 2 så jag rostar lite ibland och då köper jag råkaffet av Risteriet i Köpenhamn.
Oftast blir det dock J&N 5 Estate från Njutbar.

Träffarna tänkte jag definitivt ta mej till!
När är nästa träff?

Ha de´

/AA
 

Lars

Well-known member
Det är inte bestämt vad jag vet. Det var väl även inplanerat någon Köpenhamnstur i mitten/slutet av januari. Det kommer att dyka upp info under Malmöavdelningen här på forumet.
 

Lars

Well-known member
En liten fråga: Du skrev att du beställde en Andreja från Chris Coffee. Hur fungerade det med frakt, tull, moms, spänning etc?
 

AA

Skottjägare
Tjenare,

Ringde Chris och berättade att jag läst så mycket gott om hans maskin att jag gärna ville köpa en. Han berättade att han hade sålt 1 till Sverige och ett par till våra grannländer innan och att det gick att ordna.
Vi gjorde upp affären som så att han pratade med Quick Mill och sa till dom att dom skulle sätta ihop en 230V Premium och skicka till Sverige och att jag skulle förskottsbetala till QM:s konto. Det är ju Chris som "äger" tillverkningen av Andreja Premium så allt måste gå genom honom.
Rosetta från Quick Mill i Italien ringa mej och gav mej kontonummer och jag pröjsade. Cirkus 1 vecka senare kom DHL med 1 pall(!) med 1st Andreja Premium.
Allting funka kanon och i och med att dom skickade från Italien så fick jag betala italiensk moms men ingen tull. Har för mej att priset slutade på runt 12500:-

Numera så har Chris släppt tillverkningen och tillåter att andra återförsäljare säljer hans maskin mot att han får viss procent från fabriken så nu går det nog inte att beställa direkt från honom.

Jag jobbade lite i staterna innan och då hade jag rätt god kontakt med Chris så jag visste att det inte skulle bli problem med affären. Köpte min Silvia av honom också. Han skakade fram en 230V till mej innan jag åkte hem när jag hade varit över. Den blev ganska billig.... Fick faktiskt 750:- mer för den när jag sålde den typ 4-5 år senare :)
Nu brukar jag beställa mina reservdelar från honom och skicka till en av mina kompisar i LA som tar med sakerna över.
Jag vet att det stått lite tråkiga saker om Chris på olika forum men min erfarenhet är att om man ger honom en chans så är han en grymt bra kille. Han minns till och med vilken maskin man har fast man inte snackat med honom på 6-7 månader. Jag gissar att jag inte är den enda som ringer!

Ha de´ och en riktigt goo jul på er!

/AA
 

vanhoffen

Well-known member
Nu blev det spännande! Mopperacing?
Snackar vi veteraner eller nya saker?
Själv har jag en Tandem med en Victoria FM 38 motor på från -53.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp