Val av snygg vattenkokare

Form

Well-known member
Eftersom vår vattenkokare gick sönder i lördags är jag ni på jakt efter en ny. Har tittat runt lite på markanden och tycker att alla vattenkokare är så plastiga! Även de som har metallhölje.

Har hittills hittat två stycken som jag gillar designen på. Siemens Porsche TW 911P2 och Russell Hobbs 10789 Glass Lid Kettle. Problemet är att jag ännu inte har sett Russell Hobbs i verkligheten och det verkar omöjligt att få tag i importören.

Är det någon som vet nån affär som har en Russell Hobbs hemma eller eventuellt kan beställa en? Någon som har erfarenhet av en Porsche som kan ge ett utlåtende?
 

Form

Well-known member
Bilder

lg_10789.jpg


B0003027.jpg
 

Form

Well-known member
Vad har ni för vattenkokare?

Kan vara intressant att se vad ni kaffekonnässörer har för vattenkokare hemma. Så vad har ni hemma i köket för espressomaskin och vattenkokare?
 

mag

Well-known member
Vad tror ni om en Quickmill Vetrano då? Tyst och snabb, lite dyrare, men som bonus kan man göra god espresso på den också 8)
 

Molarin

Well-known member
Min glappar något otrolugt i elkontakten mellan botenplatta och tillbringare. Måste vrida/trycka/jucka varje gång man ska sätta på den.

Har försökt bända lite i blecken och polra kontaktytor men det hjälper inte.
 
S

Slane

Guest
En kollega till mig satte i morgonens trötta dimma en svindyr design kokare på spisen istället för i sin hållare. Plasten i bottnen blev inte så fin efter det. Bara till att hiva på tippen. Hon är grymt besviken på sig själv eftersom den inte finns att få tag på.
 

Form

Well-known member
Slane: Vad var det för designkokare? Alessi, Dualit?
Molarin: Efter hur lång tid blev den så glapp? Hur gammal är den nu?

Har ni tips på andra designade eller snygga vattenkokare?
 

[SH]

Well-known member
Form sa:
Är det någon som vet nån affär som har en Russell Hobbs hemma eller eventuellt kan beställa en? Någon som har erfarenhet av en Porsche som kan ge ett utlåtende?
Russell Hobbs finns (har funnits?) på Trolltyg i Uppsala. Tyckte själv att den var snygg men det känndes inte som att kvaliteten motsvarade prislappen. Än mer skeptisk blev jag när jag såg att den var märkt med 3300 W - blir lite svårt med 10 A-brytare om det stämmer...

Har själv spanat lite efter en riktigt snygg vattenkokare som ersättare för min Philips när den lägger av men utan att hitta något 100-procentigt. Siemens senaste Porsche-variant är snygg men jag skulle helst vilja ha något som inte är en del av någon serie. Just nu lutar det åt en tekittel från Le Creuset i kombination med induktionshäll. Lika snabbt som en vattenkokare men utan automatisk avstängning.
 

Molarin

Well-known member
Form sa:
Molarin: Efter hur lång tid blev den så glapp? Hur gammal är den nu?

Har ni tips på andra designade eller snygga vattenkokare?

Började nog glappa litegrann efter nåt år. Nu är den två år gammal och man måste träffa väldigt rätt på bottenplattan samt trycka till på rätt ställe för att få kontakt.

Alla vatenkokare är designade, tro det eller ej!
 

Form

Well-known member
Tycker nog att det är en fördel att vattenkokaren är en del av en serie. Då kan man om man vill matcha med en passande brödrost.

Jo visst är alla vattenkokare designade men ibland undrar man... Fast jag tror att alla här vet vad jag menar...

[SH]: Var den lite plastig i kvalitén? Vad kostade den?
 

[SH]

Well-known member
Form sa:
[SH]: Var den lite plastig i kvalitén? Vad kostade den?
Plastig var den inte. Mer än känsla av att den kommer bli lite ranglig efter något års användande. Priset tror jag låg på ca 1300 kronor, är dock lite osäker på den punkten.

Tror förresten att jag har hittat den vattenkokare jag vill ha när nuvarande lägger av. Det blir en från Dualit. Skulle vilja ha den som heter Axis Cordless Kettle men den är märkt med 3kW så det får bli en Axis Cordless Jug Kettle.
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,692
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp