Import av maskin?Vilka funkar bra?

jorpet

New member
Har tittat runt lite efter att importera en maskin.
O undrar om någon har gjort det o hur det funkat med betalning leverans tid mm!?
O om nån kan rekomendera någon sida för import?
 

niad

Well-known member
Jag har handlat från espressocoffeeshop och där betalade jag med kontokort och hade min kvarn hemma på bänken 23 timmar senare från Italien. Andra har rapporterat om både kontakt och leveransproblem från samma ställe dock. Hemleverans.

Har även handlat från http://www.espresso-store.de/. Där betalade jag med banköverföring och fick min maskin efter ca. 5 dagar. Bra kontakt via mail och telefon och extremt billiga på just min maskin vid den tiden. Hemleverans.

Har köpt portafilter från espressoXXL där jag fick hämta grejerna på posten efter ca. två dagar och betala i efterhand via banköverföring.

Alla dessa har jag haft både bra kontakt och problemfri frakt och betalning med. Dock vet jag att det finns de som säger precis tvärtom så jag kan bara tala om hur jag blivit bemött alltså.
 

johey

Well-known member
Jag är väldigt missnöjd med EspressoCoffeeshop. Jag fick min beställning två veckor efter beställning och det tog mycket lång tid för dem att svara på mina mail. När maskinen anlände var tanken skadad (dock användbar) samt pipen fördelade kaffet ojämt (dock inget jag kan skylla butiken för, eftersom allt var packat av Rancilio). Efter ännu mycket lång tid svarade de äntligen på mitt mail om det och lovade dyrt och heligt att omedelbart skicka mig en ny tank och en ny pip. Det har snart gått två månader sedan dess och jag börjar tappa hoppet om att få hem grejerna över huvud taget. De har helt slutat svara på mail. Eftersom andra verkar ha haft bra erfarenhet av detta företag, misstänker jag att de är på väg utför nu.

Notera hur de tidigare uppdaterade hemsidan med nya skrytbrev de fått från sina nöjda kunder, om hur snabbt och bra leveransen gått. De har inte uppdaterat med något sådant brev sedan före jag gjorde min beställning.

Ta inte detta som en gererell varning för att importera saker från utlandet. Jag har mycket goda erfarenheter av andra butiker och personer, såväl från USA som Englad och till och med Hong Kong. Vad det gäller kaffebehör har jag dock inget ställe utomlands jag kan rekommendera, eftersom EspressoCoffeeshop är det enda ställe jag har haft med att göra på den fronten.
 
Topp